Władze klubu piłkarskiego Paris St. Germain żądają usunięcia klipu M.I.A.. Artystka odpowiada

Koszulka M.I.A. wywołała sporo kontrowersji.


2016.01.15

opublikował:

Władze klubu piłkarskiego Paris St. Germain żądają usunięcia klipu M.I.A.. Artystka odpowiada

M.I.A. wystąpiła w klipie do utworu „Borders” w koszulce piłkarskiego klubu Paris St. Germain. Normalnie powinna to być dobra informacja dla jego władz, ponieważ zawsze stanowi to dodatkową formę promocji. Tyle że Paris St. Germain nie życzy sobie promocji godzącej w dobre imię swoje i swojego sponsora. A właśnie za takie działanie władze klubu uznały fakt, że M.I.A. przerobiła obecne na koszulce logo Fly Emirates na Fly Pirates.

W liście przesłanym przez władze PSG do Universal Music Group, wytwórni wydającej M.I.A., pada wyraźne żądanie usunięcia teledysku z sieci. Paryżanie powołują się na publikacje w światowych mediach, m.in. w Huffington Post, w których podkreślono fakt zmiany logotypów. Klub wymienia swoje sukcesy na polu sportowym oraz charytatywnym, po czym zarzuca wokalistce, że ta szarga opinię klubu i wykorzystuje go do zbudowania swojego sukcesu marketingowego oraz finansowego. M.I.A. opublikowała na swoim Twitterze treść listu.

Wokalistka ustosunkowała się do zarzutów w rozmowie z Democracy Now! mówiąc: To tylko koszulka. Większy kontekst i przesłanie klipu są kompletnie ignorowane, są poza ich głowami. Zadaniem klipu do „Borders” było zwrócenie uwagi na problemy uchodźców. Chodzi mi o to, że jeśli czegoś nie zrobimy, więcej ludzi będzie ginąć w morzu próbując migrować z kraju do kraju. Cała sprawa wydaje się M.I.A. smutna. Wolałabym, żeby zajęli się problemami uchodźców, a nie moją koszulką – mówi.

„Borders” zapowiada nowy multimedialny projekt M.I.A. „Matahdatah”.

Tagi


Polecane

Share This