Telewizja POLSAT: tegoroczny Sopot TOPtrendy Festiwal w maju

Sopot TOPtrendy Festiwal 2011 odbędzie się w dniach 27-29 maja 2011r.


2011.01.13

opublikował:

Telewizja POLSAT: tegoroczny Sopot TOPtrendy Festiwal w maju

Telewizja POLSAT, chcąc podtrzymać tradycję festiwalową, nie zrezygnowała – mimo nadal trwającego remontu sopockiej Opery Leśnej – z organizacji tak ważnego przedsięwzięcia. W związku z utrudnieniami dotyczącymi lokalizacji, w tym roku Sopot TOPtrendy Festiwal zostanie przeniesiony do jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów w Europie – sopockiej hali ERGO Arena. ERGO Arena dzięki swojej nowoczesnej konstrukcji może pomieścić 11 tysięcy, a wraz z miejscami stojącymi, nawet 15 tysięcy widzów. Dzięki temu, widzowie oraz widownia zgromadzona na miejscu, jak co roku, zobaczą największe gwiazdy polskiej sceny muzycznej, młodych obiecujących artystów, a także plejadę najlepszych kabaretów i satyryków w Polsce.

W pierwszym dniu Festiwalu, 27 maja, zobaczymy koncert TOP, który co roku gromadzi najpopularniejszych polskich wykonawców. 28 maja, drugiego dnia Festiwalu zaprezentują się finaliści konkursu „trendy” – utalentowani młodzi wykonawcy, którzy wpisują się w nowe kierunki rozwoju rodzimej sceny muzycznej. Ostatni, trzeci dzień Festiwalu – 29 maja – tradycyjnie oddamy w ręce największych prześmiewców polskiej rzeczywistości, czyli znakomitych kabaretów i satyryków.

Sopot TOPtrendy Festiwal będzie organizowany przez Telewizję POLSAT już po raz dziewiąty. Pomysł jego stworzenia zrodził się w 2003 roku – i w tym momencie był on pierwszym konkurencyjnym festiwalem w stosunku do festiwalu telewizji publicznej. W błyskawicznym tempie zyskał sympatię widzów. Swoje stałe miejsce w kalendarzu zawdzięcza, w dużej mierze, skutecznej walce z konkurencyjnymi festiwalami, nie raz o kilkudziesięcioletniej historii. TOPtrendy nie tylko wyznaczyły nowe trendy, ale też pod wieloma względami zdominowały pozostałe festiwale, m. in. znakomitymi wynikami oglądalności.

W ubiegłym roku, podczas trzech dni koncertowych, przez co najmniej pół godziny bawiło się z nami łącznie ponad 10 milionów widzów. Średnia minutowa oglądalność całego Festiwalu wyniosła 2,3 mln widzów, co przełożyło się na udziały 22,6% w grupie komercyjnej (16-49), oraz 20,2% wśród wszystkich badanych (4 ).

Dało to stacji Polsat pozycję numer jeden w czasie wszystkich festiwalowych wieczorów łącznie – i po raz pierwszy w historii festiwal Telewizji POLSAT wyprzedził w grupie komercyjnej (16-49) konkurecyjny festiwal muzyczny TVP w Opolu.

Polecane