fot. mat. pras.
Jedna jaskółka nie czyni wiosny, ale co jeśli na niebie pojawia się ich więcej? Stickxr nie zwalnia tempa i właśnie dziś, prezentuje swój najnowszy singiel – „treehouse lullaby”.
To utwór, który zaskakuje nowym brzmieniem i świeżym podejściem do muzyki. W przeciwieństwie do wcześniejszych wydawnictw artysty, „treehouse lullaby” balansuje na granicy Lo-Fi indie rocka, wprowadzając słuchacza w nostalgiczny, niemal filmowy klimat. Utwór łączy delikatne melodie z subtelną produkcją, tworząc przestrzenną i hipnotyzującą atmosferę.
Self-made man
– To dla mnie coś nowego. Chciałem stworzyć utwór, który będzie brzmiał jak kołysanka dla tych, którzy czują się zagubieni. Mam nadzieję, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie – mówi Stickxr.
Jak przystało na self-made artystę nowej fali, Stickxr nie tylko skomponował i nagrał utwór samodzielnie, ale również odpowiada za reżyserię i realizację teledysku. Klip, który można obejrzeć na YouTube, przenosi widza do onirycznej przestrzeni, pełnej subtelnych świateł i klimatycznych ujęć – idealnie oddając nastrój utworu.
Stickxr – od „Minecrafta” do milionów odsłuchań
Artystyczna przygoda Stickxra rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy dla żartu nagrał z kolegą piosenkę o „Minecrafcie” i szybkich samochodach. Szybko jednak odkrył, że muzyka daje mu prawdziwą radość i postanowił eksplorować bardziej melodyjne, śpiewane formy. Przełom przyszedł wraz z viralowym hitem „Hej”, który otworzył mu drzwi do szerszej publiczności.
Od tego czasu Stickxr konsekwentnie rozwija swoją karierę, zdobywając coraz większą rzeszę fanów. Hity takie jak „Domek na drzewie” czy „Diss na miłość” potwierdziły jego talent do tworzenia wpadających w ucho, emocjonalnych kawałków.
Artysta szykuje na ten rok album
Dziś, mimo zainteresowania największych wytwórni w Polsce, Stickxr pozostaje niezależnym artystą i samodzielnie kreuje swoją ścieżkę. Jego kanał na Spotify przekroczył już 220 tys. słuchaczy miesięcznie, a jego solowe utwory zgromadziły ponad 20 mln odtworzeń. W maju 2023 r. został wyróżniony przez Spotify RADAR jako jeden z najbardziej obiecujących młodych twórców, a w 2024 r. został zaproszony do akcji Popkiller Młode Wilki.