Sopot TOPtrendy Festiwal w pierwszy weekend czerwca

A nie w maju, jak planowano


2011.03.03

opublikował:

Sopot TOPtrendy Festiwal w pierwszy weekend czerwca

W styczniu Telewizja POLSAT poinformowała, że tegoroczny Sopot TOPtrendy Festiwal miał mieć miejsce w ostatni weekend maja. Jednak z przyczyn od stacji niezależnych plany zostały skorygowane i termin Festiwalu uległ zmianie. Sopot TOPtrendy Festiwal 2011 – najważniejsze muzyczne wydarzenie roku odbędzie się ostatecznie w dniach 3-5 czerwca 2011r.

Telewizja POLSAT, chcąc podtrzymać tradycję festiwalową, nie zrezygnowała – mimo nadal trwającego remontu sopockiej Opery Leśnej – z organizacji tak ważnego przedsięwzięcia. W związku z utrudnieniami dotyczącymi lokalizacji, w tym roku Sopot TOPtrendy Festiwal zostanie przeniesiony do jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów w Europie – sopockiej hali ERGO Arena. ERGO Arena dzięki swojej nowoczesnej konstrukcji może pomieścić 11 tysięcy, a wraz z miejscami stojącymi, nawet 15 tysięcy widzów. – czytamy w komunikacie.


Sopot TOPtrendy Festiwal będzie organizowany przez Telewizję POLSAT już po raz dziewiąty. W tym roku na pewno zobaczymy koncert TOP, który co roku gromadzi najpopularniejszych polskich wykonawców, pokażemy finalistów konkursu „trendy” – utalentowanych młodych wykonawców, którzy wpisują się w nowe kierunki rozwoju rodzimej sceny muzycznej, a jeden z dni oddamy w ręce największych prześmiewców polskiej rzeczywistości, czyli znakomitych kabaretów i satyryków.

Pomysł stworzenia Sopot TOPtrendy Festiwal zrodził się w 2003 roku – i w tym momencie był on pierwszym konkurencyjnym festiwalem w stosunku do festiwalu telewizji publicznej. W błyskawicznym tempie zyskał sympatię widzów. Swoje stałe miejsce w kalendarzu zawdzięcza, w dużej mierze, skutecznej walce z konkurencyjnymi festiwalami, nie raz o kilkudziesięcioletniej historii.

W ubiegłym roku, podczas trzech dni koncertowych, przez co najmniej pół godziny bawiło się z nami łącznie ponad 10 milionów widzów. Średnia minutowa oglądalność całego Festiwalu wyniosła 2,3 mln widzów, co przełożyło się na udziały 22,6% w grupie komercyjnej (16-49), oraz 20,2% wśród wszystkich badanych (4 ). Dało to stacji Polsat pozycję numer jeden w czasie wszystkich festiwalowych wieczorów łącznie – i po raz pierwszy w historii festiwal Telewizji POLSAT wyprzedził w grupie komercyjnej (16-49) konkurecyjny festiwal muzyczny TVP w Opolu.

Polecane