fot. Mieszko Piętka/AKPA
ibis MUSIC to nowa, globalna kampania popularnej sieci hoteli. Obejmuje ona serię 44 kameralnych koncertów w 17 krajach na całym świecie. W ich trakcie zaprezentuje się aż 88 młodych, obiecujących wykonawców, a międzynarodowe jury wybierze spośród nich finalistów, którzy zagrają latem na Sziget Festival. Na udział w nim mają szanse m.in. Oly. i Linia Nocna, którzy 8 maja zaprezentowali się publiczności podczas koncertu w hotelu ibis Warszawa Stare Miasto.
– Chcemy sprawić, by hotele sieci Ibis stały się zarówno dla naszych gości, jak i lokalnych mieszkańców miejscami tętniącymi życiem i kulturą w najlepszym wydaniu, a przez to zachęcającymi ludzi do spotkań i przeróżnych twórczych interakcji. A że kochamy – jak chyba wszyscy – muzykę, przy tworzeniu projektu ibis Music postawiliśmy właśnie na jej integracyjny charakter – mówi Luc Gesvret, Chief Topline Officer w Grupie Accor.
Projekt ten sieć Ibis stworzyła przy współpracy z Sony Music UK’s 4th Floor Creative Group oraz platformą Spotify, dzięki czemu biorący w nim udział wykonawcy będą mieli na promocję – np. poprzez obecność na specjalnych playlistach w tej popularnej platformie streamingowej.
Do wygrania jest jednak o wiele więcej – muzyczna podróż w ramach kampanii marki Ibis zakończy się 7 sierpnia, podczas odbywającego się w Budapeszcie festiwalu Sziget 2019. Dziewięciu wschodzących artystów, wybranych z grona występujących w 17 krajach, zaprezentuje swoje umiejętności przed jury, złożonym z ekspertów, współpracujących na co dzień z partnerami kampanii. Zwycięzca będzie miał możliwość współpracować z Sony Music UK’s 4th Floor Creative Group, a także promować siebie lub swój zespół i korzystać z doświadczenia mentora podczas sesji studyjnych.
Pierwszym etapem tej muzycznej przygody są jednak wspomniane już występy na żywo przed publicznością składającą się z fanów muzyki, gości hotelowych oraz ludzi kultury i przedstawicieli muzycznego showbiznesu. Tak było w środę, 8 maja, na scenie hotelu ibis Warszawa Stare Miasto. Ten wieczór należał do miłośników muzyki elektronicznej i alternatywnej – tak w dużym skrócie można podsumować koncert, w trakcie którego zagrały wschodzące, muzyczne talenty: Linia Nocna i Oly.
Linia Nocna to duet stworzony przez Monikę Mimi Wydrzyńską i Mikołaja Trybulca. Zespół zadebiutował w czerwcu 2017 roku singlem „Znikam na chwilę”, za który otrzymali nagrodę radia Chillizet w plebiscycie na „Chilloutowy utwór roku 2017”. W marcu ubiegłego roku na rynku ukazał się debiutancki album zespołu o tym samym tytule, który zdobył nominację do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii Album Roku. I właśnie utwory z tego krążka zdominowały środowy, niezwykły występ Linii Nocnej. Utożsamiany z muzyką elektroniczną duet zaprezentował się bowiem – po raz pierwszy w swojej karierze! – w akustycznym wydaniu. – Tydzień temu rozpoczęliśmy letni sezon koncertowy. Ale specjalnie na ten wieczór przygotowaliśmy alternatywne wersje naszych piosenek – mówią Monika i Mikołaj, którzy zaprezentowali również świeży, opublikowany dosłownie miesiąc temu singiel „Hulajnogi” oraz – przedpremierowo – kolejne nagranie „Notre Dame”.
Natomiast w pełnym, elektrycznym wydaniu, wraz z zespołem, wystąpiła Oly. Pod tym pseudonimem ukrywa się Aleksandra Komsta, pochodząca z Nałęczowa młoda artystka, której twórczość można określić mianem alternatywnego popu. Zadebiutowała ona w 2013 roku w serwisie YouTube, gdzie udostępniała swoje wykonania na autorskim kanale. Jej debiutancki album „Home” pojawił się w sprzedaży wiosną 2015 roku nakładem wytwórni Nextpop, a rok temu wokalistka wydała kolejny krążek o tytule „Rzeczy których nie mówię, kiedy jestem dorosła”. Dlatego podczas jej znakomitego, energetycznego koncertu w ibis Warszawa Stare Miasto nie mogło zabraknąć takich kompozycji, jak „Growing Young”, czy „Mapa naszych miejsc”.
Kolejny wieczór w ramach akcji ibis Music już 30 maja w hotelu ibis Kraków Centrum. Wystąpią grupy Bluszcz i So Flow.
Artur Szklarczyk
fot. Mieszko Piętka/AKPA