Miasto Reaktywacja – rozmowy wokół rewitalizacji nieużytków miejskich poprzez kulturę

Wydarzenie odbędzie się w ramach krakowskich Wianków.


2024.06.21

opublikował:

Miasto Reaktywacja – rozmowy wokół rewitalizacji nieużytków miejskich poprzez kulturę

fot. mat. pras.

Dyskusje o kreatywnym zmienianiu nieużytków miejskich poprzez kulturę, opowieści o muzyce elektronicznej i artystach, którzy współtworzą nowe przestrzenie w zgodzie z naturą i mieszkańcami, a także recepty na ich promowanie, oswajanie i włączanie w tkankę miejską – 22 i 23 czerwca w Aptece Designu odbędzie się otwarta konferencja Miasto Reaktywacja. Wydarzenie wspierane jest przez HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation – międzynarodowy projekt wspierany przez Kreatywną Europę) i odbędzie się w ramach krakowskich Wianków.

Pierwszy weekend lata w Aptece Designu zostanie zdominowany przez artystów, muzyków, promotorów kultury i osoby, które realnie zmieniają przestrzeń wokół siebie.

Sobotnie aktywności (22 czerwca) rozpocznie rozmowa o rewitalizacji nieużytków miejskich przez kulturę i muzykę. Od czego zacząć? Z kim i na jakich zasadach współpracować? Jak wygląda to w innych krajach? Przestrzeń może zostać wypełniona kulturą dzięki artystom, dlatego to właśnie ich roli w tym procesie poświęcone będzie kolejne spotkanie. O swoich doświadczeniach opowiedzą przedstawiciele Fabryki Porcelany, Spółdzielni Muzycznej czy festiwalu Ravekjavik. Zwieńczeniem pierwszego dnia spotkań będzie rozmowa o wpływie zrewitalizowanych przestrzeni na ekosystem miasta. Goście z Estonii i Grecji wspólnie z przedstawicielami miasta Katowice i organizacji Experimental Urbanism pochylą się nad kwestią kreatywnego podejścia do tych terenów oraz zastanowią się, jak spowodować, by zmiany szły w parze z energią miejsca i łączyły interesy miasta, artystów i mieszkańców.

Niedzielne spotkania (23 czerwca) w Aptece Designu będą dotyczyć głównie muzyki, doświadczania nowych przestrzeni i sposobu ich promocji w mieście. Temu wątkowi poświęcone będzie pierwsze spotkanie tego dnia, podczas którego specjaliści i praktycy, którzy stanęli przed wyzwaniem stworzenia nowych narracji marketingowych, będą rozmawiać o szeroko rozumianej promocji. Jakie narzędzia będą najlepsze, do jakich odbiorców najlepiej kierować przekaz i jak do tego wszystkiego mają się wydarzenia kulturalne, które w rewitalizowanej przestrzeni będą prezentowane? Na liście tematów niedzielnych rozmów nie mogło zabraknąć samej muzyki. Muzycy i twórcy festiwali opowiedzą o tym, co przyciąga wielbicieli muzyki elektronicznej i czy determinuje ona przestrzeń, w której się ją wykonuje. Na koniec paneliści doradzą, jak doświadczać przestrzeni, oswajać ją i sprawiać, by stawała się dostępna i przyjazna. O konkretnych przykładach takich działań i experience designie porozmawiamy ze specjalistami.

Wszystkie panele odbywają się w Aptece Designu (ul. Mikołaja Kopernika 19A).

Wydarzenie jest bezpłatne. Obowiązują wejściówki na pojedyncze panele, które od przyszłego tygodnia będą dostępne na stronie kbfbilety.krakow.pl

Link do pełnego programu można znaleźć tutaj.

Organizatorami wydarzenia są Miasto Kraków i KBF.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszy Promocji Kultury oraz z Programu Kreatywna Europa

Polecane