fot. mat. pras.
Najgorętsza premiera na polskim rynku muzycznym za nami. „Sezon 3” Ekipy trafił do sklepów w sobotę, dzień wcześniej fani zamawiający albumy w preorderze otrzymali swoje egzemplarze do domów. Friz i jego towarzysze chwalą się imponującymi wynikami, zdradzając, ile zarobili na samym preorderze.
– Przychody ze sprzedaży „EKIPA – SEZON 3” w preorderze wyniosły 2 202 241,92 złotych netto (2 708 757,56 brutto), w tym przychód ze sprzedaży fizycznej wersji płyty 1 424 249, 30 zł – czytamy w komunikacie dostępnym na stronie holdingu Ekipa. Ile egzemplarzy to oznacza? Nie podejmiemy się zgadywania, ponieważ kwota zawiera preordery zarówno edycji specjalnej w sklepie Ekipy jak i standardowej w Empiku.
Teledyski promujące „Sezon 3” do końca maja wygenerowały 351 623,62 zł przychodu, odtworzenia na Spotify według szacunków powinny wynieść 161 369 zł netto ze Spotify (dane szacunkowe). Do tego grupa otrzymała 265 000 zł netto od sponsorów. Ekipa podkreśla, że powyższe dane dotyczą jedynie preorderu.
Liczby wykręcane przez Ekipę na YouTube zwalają z nóg – przed premierą płyty single wyświetlono tam 133 801 248 razy, do tego grupa miała na koncie 26 894 925 odtworzeń na Spotify.
Oto wyniki poszczególnych singli:
„3KIPA” – 66 906 760 (YouTube) / 10 580 828 (Spotify)
„ZAEBYSCIE” – 18 672 142 (YouTube) / 4 733 541 (Spotify)
„CHILL” 22 219 168 (YouTube) / 5 382 249 (Spotify)
„ZYGZAK” – 26 003 178 (YouTube) i 6 198 307 (Spotify).
Co dalej z „Sezonem 3”? W wakacje na kanale Ekipy mają się pojawić jeszcze co najmniej trzy klipy. – Jeden z nich wykonany został w wersji animowanej. W momencie opublikowania go na YouTube, będzie to najbardziej zaawansowany teledysk animowany w Polsce – zapowiada grupa. Wkrótce poznamy także szczegóły trasy koncertowej. Pierwszy z koncertów, dedykowany osobom posiadającym specjalny bilet, który został dołączony do preorderu, odbędzie się na początku sierpnia.