fot. kadr z wideo
W połowie czerwca w Tauron Arenie Kraków odbyła się pierwsza edycja EKIPA Festiwalu. Na scenie pojawili się Wersow, Genzie, Mortal i 3 Króli, gospodarzem i prowadzącym był Fryz. Zgodnie z przewidywaniami wydarzenie okazało się frekwencyjnym sukcesem – sprzedano na nie 17,5 tys. biletów. Wstępny raport opublikowany przez Ekipę Holding S.A. pokazuje, że impreza pozwoliła firmie zarobić krocie.
Produkcja festiwalu od strony technicznej kosztowała ok. 2 mln zł. Do tego trzeba dodać jeszcze wynagrodzenia artystów. Wygląda na to, że wydarzenie zwróciło się organizatorom z nawiązką.
„Na szczególną uwagę zasługują przychody osiągnięte przez ETN (Ekipa To Nosi – przyp. red.) ze sprzedaży produktów w sklepach na terenie Festiwalu, które wyniosły nieco ponad jeden mln zł. Z kolei w ujęciu zbiorczym wraz z dwoma koncertami poprzedzającymi Festiwal — w Gdańsku i Wrocławiu, tematycznie z nim związanymi, łączne przychody ze sprzedaży ETN wyniosły blisko dwa mln zł. Był to historyczny poziom sprzedaży ETN w ramach jednego wydarzenia” – czytamy w raporcie.
Sukces przedsięwzięcia budzi pytania o jego przyszłość – czy w kolejnych latach organizatorzy zdecydują się wydłużyć wydarzenie lub zorganizować je w kilku miejscach? Może też zmienią obiekt na większy, zapraszając fanów np. na którychś z polskich stadionów? Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.