Nowe dane Spotify odkrywają słuchalność polskich artystek na platformie

Spotify angażuje się w promowanie równości płci w muzyce


2024.10.23

opublikował:

Nowe dane Spotify odkrywają słuchalność polskich artystek na platformie

fot. mat. pras.

Spotify angażuje się w promowanie równości płci w muzyce, między innymi poprzez program EQUAL Polska, który koncentruje się na wzmacnianiu pozycji lokalnych artystek. Dziś platforma podzieliła się nowymi danymi, które podkreślają rosnący wpływ kobiet na polski przemysł muzyczny i ich istotną rolę w kształtowaniu sceny muzycznej.

Od momentu uruchomienia Spotify EQUAL w Polsce w 2021 roku, platforma wyróżniła 44 artystki jako ambasadorki programu i promowała jeszcze więcej kobiet poprzez dedykowane playlisty.

Dziś Spotify informuje o rozwoju polskich artystek na platformie, zwiększeniu liczby przesyłanych przez nie utworów, a także wzroście streamów. Od 2019 r. liczba artystek na platformie wzrosła o prawie 25%. Ponadto roczna liczba odtworzeń utworów artystek w Polsce przekroczyła 2 miliardy, co oznacza wzrost o prawie 600% od 2019 roku.


Coraz więcej artystek trafia również na listę najczęściej słuchanych utworów, a rok 2024 zapowiada się z największą jak dotąd liczbą polskich artystek w Top 100 Spotify. W 2019 roku na liście Top 100 znalazła się jedynie jedna artystka z Polski (Daria Zawiałow). W 2024 roku możemy już zdradzić, że liczba ta wzrośnie do 7 nazwisk. Podobnie, liczba utworów artystek na liście 100 najchętniej słuchanych utworów Spotify również wzrosła i prawie podwoiła się od 2023 roku. Od 2019 r. obserwujemy oszałamiający 1200% wzrost liczby utworów artystek w Top 100.

Godnym uwagi trendem jest niezwykły wzrost popularności polskiego kobiecego rapu, którego streaming wzrósł o prawie 5000% od 2019 roku, a inne gatunki, które zyskują na popularności, to Viral pop, Dance, Trap i Folk.

– W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami gwałtownego wzrostu popularności polskich artystek, a w Spotify jesteśmy zaangażowani w to, aby pomagać im dotrzeć do globalnej publiczności, zapewniając przestrzeń do twórczego rozwoju i budowania kariery na skalę globalną. Mając to na uwadze, jesteśmy świadomi ciągłej potrzeby wspierania artystek i zapewniania równych szans wraz z resztą branży – przyznała Katarzyna Czechowska, Artist & Label Partnership Lead, Spotify.

 

Polecane

Share This