Kilka miesięcy temu Dawid Podsiadło ogłosił start swojego nowego festiwalu ZORZA, który połączy muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Festiwal, który odbywa się w sześciu miastach w czasie nadchodzących wakacji. Bilety zostały całkowicie wyprzedane w pierwszych kilkunastu godzinach, oferując dwudniowe wydarzenia z zupełnie nowymi odsłonami doskonale znanych artystów, ale nie tylko…
Dziś w ramach festiwalu ZORZA wspierana przez T-Mobile, wystartował także FENOMEN – nowa inicjatywa, która ma na celu wsparcie muzycznych twórców oraz umożliwienie realizacji ich kreatywnych pomysłów w otaczających muzykę dziedzinach. Platforma współpracy twórców muzycznych i wizualnych daje również szansę na zdobycie czterech stypendiów o łącznej wartości 200 000 złotych.
Tak o FENOMENIE mówi Dawid Podsiadło:
„Dla mnie ZORZA to festiwal pierwszych razów pod wieloma względami. Po raz pierwszy odpowiadam za organizację tak dużego wydarzenia, po raz pierwszy tworzę album z innym artystą (pozdrawiam Kasia) i po raz pierwszy pozwalam sobie na wystąpienie w roli mentora.Po ponad dekadzie spędzonej na scenie, wiem jak dużo zawdzięczam ludziom, których spotkałem na swojej drodze i jak wiele sprzyjających okoliczności pomogło mi w karierze. Bardzo się cieszę, że dziś to ja mogę stworzyć kontekst i przestrzeń dla twórców, w której muzyka staje się punktem wyjścia do wielu kreatywnych działań.”
INTENSYWNE LATO
Choć FENOMEN skoncentrowany jest na muzyce, będzie obejmował także trzy dodatkowe dziedziny – grafikę, wideo oraz fotografię. Został stworzony z myślą o tych, którzy czują, że właśnie teraz nadchodzi ich przełomowy moment.
W pierwszym etapie konkursu wyłonionych zostanie sześcioro muzyków/zespołów, którzy zasilą lineup ZORZY, dołączając tym samym do takich artystów jak Kaśka Sochacka, Kacperczyk czy Artur Rojek i zagrają koncerty na dedykowanej scenie w każdym z sześciu miast na festiwalowej trasie. A to jedynie przedsmak tego co oferuje
FENOMEN. NIE TYLKO MUZYKA
Następnie cała szóstka laureatów, pod okiem topowych producentów muzycznych nagra premierowe utwory, do których zwycięzcy pozostałych, wizualnych kategorii
FENOMENU – video, fotografia i grafika – stworzą autorską oprawę składającą się z teledysków, sesji zdjęciowych oraz brandingu.
Wszystkie procesy twórcze będą odbywały się pod okiem fenomenalnych mentorów, którzy będą towarzyszyć wszystkim finalistom. Za część muzyczną FENOMENu będzie odpowiadał Dawid Podsiadło, a ponadto do współpracy zaprosił ekspertów w danych dziedzinach:
Nad fotografami będzie czuwać Dorota Szulc – fotografka młodego pokolenia, działająca przede wszystkim w obszarach fotografii mody oraz reklamowej. Rozwija się również w branży muzycznej i kulturze. Stworzyła kilka świetnie przyjętych okładek magazynów i albumów, od niedawna działa także jako reżyserka.
Od strony projektowania graficznego ekspertem będzie Bartłomiej Walczuk z OSOM Studios. Designer i Art Director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach wydawnictw muzycznych. Doświadczenie, które zdobywał w prestiżowych agencjach, z wieloma sukcesami na koncie, przeniósł do świata entertainmentu i muzyki. W OSOM Studios łączy te światy i kompetencje, tworząc visual storytelling dla osób i marek.
Artyści wideo będą mogli współpracować z Danielem Jaroszkiem, reżyserem i fotografem, twórcą filmu „Johnny” czy teledysku „Trofea” Dawida Podsiadły. Doświadczenie zdobywał w reklamie, pracując dla największych światowych marek.
Założeniem FENOMENu nie jest chwilowa ekspozycja twórców, lecz stworzenie czegoś, co zostanie na dłużej – jako efekt połączenia talentu, współpracy i kreatywności.
JAK DZIAŁA FENOMEN?
Program jest realizowany w formule otwartego naboru (open call) i skierowany zarówno do debiutantów, jak i twórców, którzy są w branży muzycznej i kreatywnej od lat. Organizatorzy poszukują sześciu fenomenalnych muzyków/zespołów z autorskim repertuarem, sześciu grafików, sześciu fotografów oraz sześciu reżyserów lub twórców wideo.
Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie FNOMN.ART oraz krótkiego materiału wideo z hashtagiem #FENOMEN (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts) do 8 maja bieżącego roku. Zgłoszenia są otwarte dla wszystkich od 16. roku życia – bez górnej granicy wieku.
Selekcję uczestników przeprowadzi specjalnie powołana rada programowa oraz jury złożone z mentorów reprezentujących każdą z kategorii. Procedura wyboru finalistów została stworzona z myślą o zapewnieniu transparentności oraz wysokiego poziomu merytorycznego oceny. Następnie wybrani uczestnicy zostaną objęci specjalnym programem mentoringowym, prowadzonym przez wcześniej wspomnianych ekspertów i wezmą udział w dedykowanych warsztatach, podczas których połączą muzykę z elementami wideo, fotografią oraz grafiką.