Wejście na iglicę najwyższego budynku w UE w klipie z okazji Blue Monday. Diset i NOSTALG1A z teledyskiem do “Dachów”

Diset: “Podczas kręcenia tego klipu pozbyłem się lęku wysokości”.


2025.01.20

opublikował:

Wejście na iglicę najwyższego budynku w UE w klipie z okazji Blue Monday. Diset i NOSTALG1A z teledyskiem do “Dachów”

fot. mat. pras.

Wejście na szczyt iglicy najwyższego budynku Unii Europejskiej – warszawskiego Varso (310 metrów), będącego symbolem miejskiego postępu – stało się tłem dla utworu, który, jak mówi Diset: – Jest o sile, która ciągnie Cię w dół, ale Ty się jej nie poddajesz. To utwór o trzymaniu się. O tym, że nawet jeśli przez sekundę czujesz przyciąganie krawędzi, ten dziwny magnes, to jeszcze nie znaczy, że musisz mu ulec. Każdy zna ten moment zawieszenia, kiedy wychyla się gdzieś nad barierką i jakiś głos podpowiada dziwne rzeczy. To są pierwotne emocje surowe jak stal i beton. Obraz Warszawy widzianej z tej perspektywy staje się metaforą walki z własnymi myślami i emocjami, które w takich dniach jak Blue Monday często przybierają na sile.

SPRAWDŹ TAKŻE: Sara James wybiera ulubionych raperów, mówi, czy TikTok jest dla 16-latków i opowiada, co czuła, jak Simon Cowell wcisnął „golden buzzer” w amerykańskim „Mam Talent”

„Dachy”, wyprodukowane przez Diseta i francisa, z gościnnym udziałem, NOSTALG1ii, to utwór, którego premiera nieprzypadkowo przypada w Blue Monday – według niektórych – najbardziej depresyjnym dniem w roku.

Teledysk został wyreżyserowany przez Borysa Bernackiego, zaś ujęcia z wejścia na Varso pochodzą od Szymona i STUARa. Oprócz Varso, część ujęć z udziałem artystów została także nagrana na jednym z warszawskich wysokościowców z widokiem na panoramę Warszawy.

Utwór wpisuje się w koncept „Mental Madness”, nadchodzącego projektu Diseta traktującego m. in. o zdrowiu psychicznym i konfrontacjach z własnym umysłem i przekonaniami. To trzeci, po “100 000 IGIEŁ (O CHOROBIE)” i “Signal” nagranym razem z HAŁASTRĄ, utwór z projektu.

Polecane