Sokół, Peja, Taco Hemingway, Żabson i inni – raperzy zachęcają do głosowania

Artyści wzięli udział w kampanii olsnienie.eu


2019.09.30

opublikował:

Sokół, Peja, Taco Hemingway, Żabson i inni – raperzy zachęcają do głosowania

fot. mat. pras.

Często narzeka się, że artyści, zwłaszcza młodzi, przestali zawierać głos na tematy społeczne i polityczne. Nowa kampania społeczna olsnienie.eu przeczy tej tezie. Uczestniczący w niej raperzy – Sokół, Peja, Borixon, Taco Hemingway, Kizo, Jan-rapowanie, Żabson, Young Igi i Otsochodzi oczywiście nie mówią na kogo głosować 13 października w wyborach parlamentarnych, ale gorąco zachęcają, by pójść do urn i deklarują, że sami również to zrobią.

Projekt olsnienie.eu jako pierwsza kampania w Polsce łączy siły z czołówką polskich raperów i rozpoczyna kampanię społeczną mającą na celu skłonienie młodego pokolenia do zaangażowania się w losy swojego kraju. W pierwszej rundzie komunikacji akcja zachęca młodych Polaków do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych, następna zaś zachęci do wdrożenia działań pro-ekologicznych w codzienne życie.

Celem projektu jest uświadomianie młodego pokolenia, że jego głos się liczy i jest niezbędny w kształtowaniu przyszłości Polski. Władza ma obowiązek wsłuchać się w głos obywateli, olsnienie.eu ten głos chce wzbudzić 
 i sprowokować władzę do działania w imię lepszej rzeczywistości.

Dlaczego raperzy?

Wierzymy w silną relację fan-artysta opierającą się na prawdziwych emocjach i będącą nieodłączną częścią rzeczywistości młodego człowieka. Podziw wzbudzany przez artystę przekuwamy w motywację do wzięcia spraw we własne ręce i zaangażowania się w losy swojego kraju. Raperzy w Polsce stanowią grupę o ogromnym autorytecie i zasięgach, dzięki którym wywierają realny wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych Polaków. Rola hip-hopu ewoluowała na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat — nadszedł czas pozytywnego przekazu. Kilka lat temu rozpoczął się proces odczarowywania hip-hopu z ulicznego mroku. Dziś gatunek ten nie opiera się już wyłącznie na dokumentowaniu trudów życia. W zamian, raperzy wpajają słuchaczom pozytywną treść, dodając młodym skrzydeł — “możesz wszystko”, “bądź zaangażowany w kształtowanie własnej rzeczywistości” – wyjaśniają organizatorki akcji.

Bohaterowie akcji stanowią drużynę reprezentującą zarówno tradycyjny jak i nowoczesny hip-hop. Młodzi mają wielki szacunek do weteranów mimo dużych różnic kulturowych, które narodziły się od wczesnych lat dwutysięcznych. Weterani natomiast z otwartą głową śledzą poczynania debiutantów i torują im ścieżki angażując do wspólnych projektów. Bohaterowie projektu olsnienie.eu reprezentują szeroki przekrój polskiego rapu. Young Igi, Jan-rapowanie Otsochodzi, Kizo oraz Żabson są przedstawicielami nowej fali rapu. Taco Hemingway zaś stanowi hybrydę między nową, a starą szkoła. Peja, Sokół i Borixon są ikonami polskiego rapu, działając w branży od wielu lat.

Polecane