fot. P. Tarasewicz
Cieszący się międzynarodowym uznaniem, wielokrotnie nagradzany brytyjski muzyk YUNGBLUD, wydał swój nowy singiel „Don’t Feel Like Feeling Sad Today”.
Napisany przez Dominica Harrisona (znanego jako YUNGBLUD) i Matta Schwartza oraz wyprodukowany przez Chrisa Greatti, wysokooktanowy utwór oferuje przedsmak jego długo oczekiwanego trzeciego albumu „YUNGBLUD”, którego premiera zaplanowana jest na 2 września.
Wydanie „Don’t Feel Like Feeling Sad Today” następuje po nakręceniu teledysku w zeszły poniedziałek 20 czerwca. Artysta wywołał chaos w londyńskim Southbank, zapraszając publikę do udziału w nagraniu. Wyreżyserowany przez Toma Pallanta i Doma teledysk przedstawia artystę i jego fanów, którzy toczą wielką wodną bitwę, podczas gdy YUNGBLUD wykonuje piosenkę na ozdobionej sloganami platformie. Gdy fala uzbrojonych w plakaty i pistolety na wodę fanów przejęła lokalizację, władze Metropolitan Police uznały ją za przepełnioną i zamknęły zgromadzenie.
W zeszły weekend YUNGBLUD po raz pierwszy trafił na kultową scenę John Peel Stage na Glastonbury, by zaprezentować swój wybuchowy występ. Set artysty zawierał uwielbiane przez fanów utwory, takie jak „Memories”, „parents” i „The Funeral”, a także zupełnie nowe, niepublikowane „Tissues” i „I Try Too” zaczerpnięte z jego nadchodzącej płyty. Tłum skandował o bis, podczas gdy YUNGBLUD trendował na 6. miejscu na brytyjskim Twitterze, a następnie wysłał swoje poprzednie dwa albumy „21th Century Liability” i „Weird” prosto do pierwszej piętnastki na brytyjskiej liście topowych albumów. W weekend YUNGBLUD dołączył także do Chrisa Difforda (Squeeze) w The Acoustic Tent, gdzie wspólnie wystąpili z „Up The Junction”.
Rzadko pojawia się artysta taki, jak YUNGBLUD, który dla całego pokolenia Z stał się rockandrollowym idolem z plakatu. Nieustannie opowiadając się za dziwakami, odmieńcami i osobami z marginesu społecznego, YUNGBLUD zgromadził legiony oddanych fanów z całego świata, którzy co wieczór przychodzą na jego wyprzedane koncerty i z taką pasją wykrzykują każde słowo jego piosenek, jakby od tego zależało ich życie. Dzięki uznaniu takich legend rocka, jak Mick Jagger, Ozzy Osbourne, Steve Jones i Dave Grohl, YUNGBLUD jest na najlepszej drodze, by osiągać kolejne sukcesy.
W zeszłym miesiącu YUNGBLUD wydał swój najnowszy singiel „Memories” z udziałem WILLOW, który w zaledwie pierwszym tygodniu od premiery zgromadził milion odsłuchów. Towarzyszący piosence teledysk wyreżyserował Colin Tilley.
– „Memories” opowiada o uwolnieniu się od traumatycznych przeżyć z przeszłości i wyartykułowaniu ich światu – wyjaśniał wcześniej YUNGBLUD. – Jest coś wyzwalającego w przekształcaniu bolesnych wspomnień z przeszłości w lekcje na przyszłość. Chcę, żeby ludzie wykrzykiwali tę piosenkę, żeby była dla nich swoistym katharsis. Chodzi o to, żeby zebrać się razem i wyrzucić z siebie ból, zamienić go w pozytywną energię i podzielić się tym ciężarem z innymi.
W marcu YUNGBLUD zaprezentował utwór „The Funeral”, w klipie do którego wystąpili Ozzy i Sharon Osbourne’owie. Numer ma już 25 mln wyświetleń i odtworzeń.
Urodzony w Yorkshire w Anglii multiinstrumentalista YUNGBLUD (aka Dominic Harrison) gra na gitarze, basie, pianinie i perkusji. Po gitarę sięgnął już jako dwulatek, a pierwszy utwór napisał mając 10 lat. Debiutował imienną EP-ką, po której wypuścił album „21st Century Liability” (2018). W październiku 2019 ukazała się kolejna EP-ka „the underrated youth”, która znalazła się w pierwszej dziesiątce albumów w Wielkiej Brytanii. W kolejnym roku artysta znalazł się na tzw. shortliście BBC Sound of 2020, a także zdobył nagrodę NME za najlepszy teledysk. W grudniu 2020 do sprzedaży trafiła płyta „weird!” z takimi hitami, jak „god save me, but don’t drown me out”, „weird!”, „strawberry lipstick” i „cotton candy”. Album w ciągu pierwszego tygodnia rozszedł się w nakładzie 39 tysięcy egzemplarzy i zadebiutował na szczycie zestawienia w UK.
Jesienią 2020 artysta uruchomił „The YUNGBLUD Podcast”, w którym wspólnie z fanami omawiał punkty zwrotne z życia związane ze zdrowiem psychicznym, tożsamością, seksualnością, przyjaźnią czy sprawami finansowymi. YUNGBLUD może pochwalić się ponad 8 milionami słuchaczy miesięcznie w Spotify i ponad 3 miliardami streamów. Występował na największych festiwalach na świecie, a także grał wyprzedane koncerty – m.in. w Polsce.
W lipcu YUNGBLUD uda się do Australii, Nowej Zelandii i Japonii, aby zakończyć trasę „LIFE ON MARS”, a jesienią powróci do Ameryki Północnej. Już wkrótce więcej ekscytujących wiadomości i szczegółów na temat jego nadchodzącej płyty.