fot. mat. pras.
Wprawdzie pandemia wywróciła rynek filmowy do góry nogami, ale ten wydaje się powoli stawać na nogi. „Spider-Man: No Way Home” zaliczył trzecie otwarcie w historii, zarabiając w samych Stanach 253 mln w dolarów w premierowy weekend, udowadniając, że filmy nadal są w stanie gromadzić w kinach tłumy.
Trzymamy kciuki, by 2022 był owocny zarówno jeśli chodzi o frekwencję w kinach, jak i na koncertach i spektaklach teatralnych. Póki co spieszymy jednak z informacją muzyczno-filmową. Poznaliśmy skrócone listy ścieżek dźwiękowych oraz piosenek, których autorzy będą się ścigać o przyszłoroczne Oscary. To jeszcze nie nominacje, ale nominowani zostaną wyłonieni właśnie z tego grona.
27 stycznia rusza głosowanie na nominacje, które potrwa do 1 lutego. Tydzień później dowiemy się, kto ostatecznie otrzyma nominacje we wszystkich kategoriach, natomiast gala wręczenia statuetek odbędzie się 27 marca.
Oto skrócone listy kandydatów:
Najlepsza piosenka oryginalna:
Ron Mael, Russell Mael (Sparks) – „So May We Start?” (z filmu „Annette”)
Van Morrison – „Down To Joy” („Belfast”)
Brian Wilson, Jim James – „Right Where I Belong” („Brian Wilson: Long Promised Road”)
H.E.R. – „Automatic Woman” („Bruised”)
Idina Menzel, Laura Veltz – „Dream Girl” („Cinderella”)
Nicholai Baxter, Matt Dahan, Sian Heder, Marius de Vries – „Beyond The Shore” („CODA”)
Benj Pasek, Justin Paul, Amandla Stenberg – „The Anonymous Ones” („Dear Evan Hansen”)
Nicholas Britell, Ariana Grande, Scott Mescudi, Taura Stinson – „Just Look Up” („Don’t Look Up”)
Lin-Manuel Miranda – „Dos Oruguitas” („Encanto”)
Diane Warren – „Somehow You Do” („Four Good Days”)
Jeymes Samuel, Scott Mescudi, Shawn Carter – „Guns Go Bang” („The Harder They Fall”)
Beyoncé Knowles-Carter, Dixson – „Be Alive” („King Richards”)
Billie Eilish, Finneas O’Connell – „No Time To Die” („No Time to Die”)
Jamie Alexander Hartman, Jennifer Hudson, Carole King – „Here I Am (Singing My Way Home)” („Respect”)
Bono, The Edge, Adam Clayton, Larry Mullen, Jr. – „Your Song Saved My Life” („Sing 2”)
Najlepsza oryginalna ścieżka dźwiękowa:
Daniel Pemberton – „Being the Ricardos”
Robert Aiki Aubrey Lowe – „Candyman”
Nicholas Britell – „Don’t Look Up”
Hans Zimmer – „Diuna”
Germaine Franco – „Encanto”
Alexandre Desplat – „The French Dispatch”
Daniel Hart – „The Green Knight”
Jeymes Samuel – „The Harder They Fall”
Kris Bowers – „King Richard”
Harry Gregson-Williams – „The Last Duel”
Hans Zimmer – „No Time To Die”
Alberto Iglesias – „Parallel Mothers”
Jonny Greenwood – „The Power of the Dog”
Jonny Greenwood – „Spencer”
Carter Burwell – „The Tragedy of Macbeth”