Ojcem pomysłu zorganizowania Bass Days w Polsce jest Wojtek Pilichowski, wybitny basista, jeden z najlepszych na świecie specjalistów od slapu. – Kto brał u niego nauki, ten wie, że ten wspaniały pedagog bezwzględnie wymaga od uczniów: dyscypliny metronomu i godzin ćwiczeń – mówi Tomasz Lipiński, organizator wydarzenia. – Wojtek Pilichowski wprowadzi wszystkich przede wszystkim w podstawy gry – ustawienie, atak, artykulację, harmonię, no i oczywiście w tajniki ulubionego przez basistów slapu – zaznacza Lipiński.
Koszt udziału w warsztatach wynosi 100 zł. Więcej informacji udziela organizator (Tomasz Lipiński, tel. 0 501 415 603, info@bassdayspoland.pl).
– Czeka nas prawdziwa Rebelia Niskich Tonów! – mówi z przejęciem Lipiński. – Podczas koncertów obok polskich tuzów gitary basowej: Wojtka Pilichowskiego i Mieczysława Jureckiego („Budka Suflera”), wystąpią uczestnicy warsztatów i debiutujące zespoły: AS Formation, Apetyt i Kontrabanda. Na zakończenie wystąpi jeden z największych basistów na świecie Maurizio Rolli z pochodzenia Włoch jednak na stałe związany z amerykańską sceną rozrywkową – zapowiada Tomasz Lipiński.
Maurizio Rolli współpracuje z takimi gwiazdami jak: Chaka Khan, Metropole Orchestra, Winton Marsalis, Jim Hall, Mike Stern, Peter Erskine, Bob Mintzer, Dave Liebman, Alex Acuña, Hiram Bullock, Omar Hakim & Rachel Z „Trio z krainy Oz”, Michael Manring, Otmar Ruiz, Stephane Guillaume, Scott Colley, Diane Shuur, Danny Gottlieb, Bob Sheppard, Bob Franceschini, Enrico Pieranunzi, Claude-Barthélemy, Femi Temowo, Damien Schmitt, Hadrien Feraud, Alfredo Impullitti, Izrael Varela, Paolo Fresu, Gianluigi Trovesi, Bruno Tommaso, Pino Minafra, Pierre Favre, Michael Riessler, Bill Russo i Cameron Brown.
Program Festiwalu obejmuje: ekskluzywne warsztaty muzyczne dla gitarzystów basowych, prowadzone przez znanych w Polsce i na świecie wirtuozów basówki, koncerty gwiazd, pokazy sprzętu, spotkania z producentami i dystrybutorami.
– Impreza nawiązuje do bliźniaczych festiwali basowych, które od lat odbywają się z powodzeniem na świecie. Mamy nadzieję że ta impreza na stałe zagości na Warmii – mówi dyrektor Radosław Zawadzki z Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Olsztynie, odpowiedzialny za kampanię „Warmia: Rebelia Kultury”.
Program „Rebelii Niskich Tonów”:
03.08.2012 PIĄTEK
20:00 KONCERT INAUGURACYJNY
AS Formation – „No Bass No Fun”
Mieczysław Jurecki
04.08.2012 SOBOTA
11:00-16:00 Warsztaty i Prezentacje wystawców
20:00 KONCERTY :
Apetyt-„No Bass No Fun”
Wojtek Pilichowski Band
23:00 AFTER PARTY
05.08.2012 NIEDZIELA
11:00-16:00 Warsztaty i Prezentacje wystawców
20:00 KONCERTY :
Kontrabanda -„No Bass No Fun”
Gwiazda wieczoru – MAURIZIO ROLLI BAND
Każdego dnia koncert może obejrzeć 550 osób. Bezpłatne wejściówki na koncert będą rozdawane na antenach rozgłośni współpracujących. Zapraszamy do słuchania i odbierania biletów.
Kampania „Warmia: Rebelia Kultury” ma za zadanie ukazanie Warmii nie z perspektywy bliskiego sąsiedztwa z popularnymi Mazurami, ale potencjału, jaki znajduje się na Warmii poprzez promocję odbywających się tu niebanalnych wydarzeń kulturalnych z różnych dziedzin sztuki: street artu, muzyki, designu, teatru, tańca czy literatury. Przez 4 miesiące na Warmii odbędzie się 10 festiwali, 50 koncertów, 2000 godzin warsztatów, z udziałem 100 artystów z kilkunastu krajów.
Więcej informacji o kampanii na www.RebeliaKultury.pl.
Artyści:
Maurizio Rolli – kontrabasista, basista, aranżer, kompozytor i pedagog. Jeden z najbardziej znanych muzyków włoskich wśród artystów amerykańskich.
Jest profesorem gitary basowej i harmonii na wydziale jazzu w Konserwatorium „G. Rossiniego” w Pesaro. Jednocześnie prowadzi instrumentalne kursy mistrzowskie w szkołach orkiestracji „Blizzard” w Messinie i „L’Ottawa” w Rzymie.
Pracuje i współpracuje, na żywo i w studio, w różnych składach jako aranżer, instrumentalista i lider zespołu Vince Mendoza z takimi artystami i zespołami jak: Chaka Khan, Metropole Orchestra, Winton Marsalis, Jim Hall, Mike Stern, Peter Erskine, Bob Mintzer, Dave Liebman, Alex Acuña, Hiram Bullock, Omar Hakim & Rachel Z „Trio z krainy Oz”, Michael Manring, Otmar Ruiz, Stephane Guillaume, Scott Colley, Diane Shuur, Danny Gottlieb, Bob Sheppard, Bob Franceschini, Enrico Pieranunzi, Claude-Barthélemy, Femi Temowo, Damien Schmitt, Hadrien Feraud, Alfredo Impullitti, Izrael Varela, Paolo Fresu, Gianluigi Trovesi, Bruno Tommaso, Pino Minafra, Pierre Favre, Michael Riessler, Bill Russo, Cameron Brown.
To także były basista RARE, włosko-amerykańskiego kwartetu składającego się z Alex Acuña (perkusja) Otmar Ruiz (fortepian) i Gianluca Esposito (saksofony). Ponad trzy lata basista tria „X-Perience”, w składzie z Hiramem Bullockiem na gitarze i Izrael Varela na perkusji. Od września 2000 r. na czele „Rolli Tones Big Band”, w którym komponuje i aranżuje repertuar oraz koncertuje. Z tą grupą nagrał płytę w 2001 roku w hołdzie muzyce Jaco Pastoriusa (z udziałem Michaela Manring i Mike Stern), zatytułowany „Moodswings” z okazji pięćdziesiątej rocznicy jego urodzin.
Dzięki tej pracy jest pierwszym i jak dotąd jedynym włoskim muzykiem, którego płyta została uznana za „CD miesiąca” przez prestiżowy amerykański magazyn „Bass Player”. Jej fragmenty zostały dołączone do CD dodanego do magazynu w listopadzie 2002 roku „Bassics” w towarzystwie utworów wykonywanych przez J.Pastorius i M.Manring i A.Caron, B. Bromberg, P.Erskine. W 2004 roku ponownie gościł na stronach tego samego czasopisma z wywiadem i po raz kolejny jego kompozycja ukazała się na płycie CD dołączonej do publikacji. Inne wywiady zostały opublikowane we Włoszech (magazyn Jazz, Jazzit), Wielkiej Brytanii (Bass Magazine) i Japonii („Swing Journal” i „Ad Lib”) oraz w drugiej edycji oficjalnej biografii Jaco Pastoriusa przez Billa Milkovski.
W 2010 roku produkuje płytę „Rolli tones”, w którym jego big band oferuje szereg transkrypcji klasycznego hard rocka (Aerosmith, Ozzy Osbourne). Krążek spotkał się z uznaniem krytyków, co zaowocowało współpracą w 2011 r. ze światowej klasy orkiestrami, takimi jak Metropolitan Orchestra pod dyrekcją Vince Mendoza, Chicago Jazz Orchestra (w reżyserii Jeffa Lindbergh) czy Columbia College Big Band.
Wojtek Pilichowski pracuje jako muzyk od 1992 roku. Pierwszą solową płytę nagrał w 1994 r. Do tej pory wydał ich osiem (nakład wszystkich przekroczył 100.000 egzemplarzy) oraz cztery szkoły gry na gitarze basowej. Jako muzyk sesyjny nagrał ponad 120 albumów z czego większość z największymi gwiazdami sceny polskiej – w sumie kilka milionów nośników i kilka tysięcy koncertów. Wojtek jest także uznanym wykładowcą gitary basowej prowadzącym najbardziej prestiżowe warsztaty w Polsce.
Pilichowski był trzykrotnie nominowany do nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej. Przez czytelników magazynu „Gitara i Bas” siedmiokrotnie wybrany najlepszym polskim basistą, czterokrotny laureat nagrody Play Box – przyznawanej przez Polskie Rozgłośnie Radiowe. W 2002 roku oparł swoje brzmienie na wzmacniaczach Ashdown.
Od 2005 roku gości na festiwalach: Euro Bass Day (Italy), European Bass Day (Germany), UK Bass Day, Bass Player Live (USA). Na pokazy i koncerty zapraszany jest od Ałmaty do Los Angeles. W marcu 2010 roku ukazała się nowa, studyjna płyta Wojtka pod tytułem :”Fair of Noise”. Jest to jego dziewiąty, solowy album. Ukazaniu się płyty towarzyszyła trasa koncertowa obejmująca ok. 50 koncertów w całym kraju.
W marcu 2011 roku odbyła się premiera jego ostatniej koncertowej płyty – jest to rejestracja koncertu, który odbył się w studio im. Agnieszki Osieckiej Programu Trzeciego Polskiego Radia. Płyta objęta została patronatem PR3 PR. Wydawcą jest Polskie Radio i Warmer Music. Również w 2011 zespół Pilichowski Band zaproszony został przez Hard Rock Cafe do udziału w koncercie z okazji 40-lecia HRC a gitara Wojtka została umieszczona w Hard Rock Cafe Hall of Fame w Krakowie.
Aktualne składy w których pracuje Wojtek Pilichowski: Pilichowski Band, PiR2, TT-ELECTRO STEP, Jan Bo, Music Master: Chopin, Cichoński – Pilichowski Quartet.
Mieczysław Jurecki – ukończył IX Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego we Wrocławiu w 1975. Jego pierwszym profesjonalnym zespołem był Nurt. Później współpracował z takimi wykonawcami, jak Romuald i Roman, Halina Frąckowiak, Alex Band, Test, Banda i Wanda, Wojciech Gąssowski, Stachursky.
W 1981 r. trafił do Budki Suflera, gdzie grał do 2003. W międzyczasie nagrywał solowe płyty jako „Mechanik” oraz brał udział w niezliczonych projektach jako muzyk sesyjny. Z założonym przez siebie zespołem „Półbuty” nagrał płytę „To twoje życie i twoje marzenia”, która zawiera jego kompozycje.
W 1998 nagrał solową płytę „12 sprawiedliwych”, w nagraniu której uczestniczyli czołowi polscy gitarzyści: Jan Borysewicz, Dariusz Kozakiewicz, Jacek Królik, Jacek Krzaklewski, Krzysztof Misiak, Aleksander Mrożek, Marek Popów, Marek Raduli, Grzegorz Skawiński. Płyta ta została przez gazetę „Gitara i bas” uhonorowana tytułem „Wydawnictwo Roku”, a Jurecki – tytułem „Najlepszego polskiego gitarzysty basowego”.
W 2003 założył zespół „Veto”, działający później pod nazwą „Logo”. Współtworzył z Krzysztofem Wałeckim i Pawłem Szafrańcem formację „Vintage”. Jest również basistą w rock and rollowym zespole „Riders”, gdzie poza nim występuje m.in. Ola Łysiak czy Grzegorz Kuks. Współpracuje z Wojtkiem Pilichowskim i Krzysztofem Ścierańskim oraz współtworzy z Jackiem Królikiem i Ryszardem Sygitowiczem zespół „Giganci Gitary”
AS FORMATION
Arkadiusz Suchara – jego przygoda z gitarą basową zaczęła się w Lublińcu, w latach dziewięćdziesiątych i trwa do dziś. Przygoda ta z czasem przerodziła się w pasję, którą stara się przekazywać zarówno poprzez występy sceniczne, jak i nauczanie młodych entuzjastów niskich tonów.
Działalność, w ramach której współpracował z różnorodnymi artystami m. in. z Krzesimirem Dębskim, Mietkiem Szcześniakiem, Jose Torresem, Anną Serafińską, Olą Chodak (Brathanki), Wojtkiem Olszakiem, Wojtkiem Pilichowskim, Jay Tee Tetrisa, Zbigniewem Wodeckim, Piotrem Wojtasikiem, Andrzejem Jagodzińskim, Kamilem Barańskim, Adamem Kosewskim, Time Square, Grubsonem, Jareckim i wieloma, wieloma innymi doprowadziła do powstania autorskiego projektu pod nazwą ASFORMATION, gdzie Arek robi to, co najbardziej go kręci, czyli operując w stylistykach prog-rocka przez fusion, a na funku i jazzie kończąc, wyciska ze swoich gitar ostatnie soki.
Arek i ASFORMATION pokazują prawdziwą siłę basu. To potężne uderzenie, które mocą brzmienia przenika i energetyzuje publiczność, udowadnia, że gitara basowa jest genialnym instrumentem solowym o ogromnym potencjale i sile oddziaływania.
Na tym obecna działalność „Suchego” się nie kończy. Jego linie basowe można usłyszeć choćby na koncertach i płytach Jareckiego, Braci Molęda, Van, Gangu Marcela, Ingrid, Są Gorszych, a ci którzy chcą poznać niektóre tajniki jego gry, mogą to zrobić na licznych warsztatach lub dołączyć do klasy gitary basowej przy Młodzieżowym Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie, którą prowadzi.
Jako oficjalny endorser Taurusa ma spory udział w tworzeniu nowoczesnego sprzętu dla basistów. To na prośbę Arka firma ta wykonała serię Slim Line, czyli pionowe wersje modeli Taurus Amp TN – 210 Custom, Taurus Amp TN – 112 Custom, co znacznie podniosło walory akustyczne i komfort grania.
To wszystko i jeszcze więcej składa się na specyficzny styl życia, dzięki któremu Arek Suchara patrzy na świat gitary basowej pod każdym możliwym kątem. Ci, którzy sami grają, rozumieją o czym mowa. Sprawia to, że muzyka przenika każdy element dnia i wypiera szarą rzeczywistość. Najlepszym wyjaśnieniem tego fenomenu jest motto życiowe, którym kieruje się Arek, czyli po prostu … „Czas na bass!”
ASFORMATION współtworzą:
Michał Zarych – multiinstrumentalista, głównie klawiszowiec, pianista, organista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi. Brał udział w produkcji rozmaitych projektów wokalno-instrumentalnych, reklamowych, teatralnych. Współpracował z: FeelOut, Blue Jammp, kabaret No Właśnie, Freshbeat, Jacek Bala project, ASformation, Jarecki, Grubson, Andrzejem Dyszakiem, Andrzejem Bychowskim, Dariuszem Stachura, Jackiem Kotlarskim, Katarzyną Sobczyk
Roman Odoj – gitara, wykładowca w klasie gitary w Młodzieżowym Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie. Jako gitarzysta, kompozytor, producent współpracował z wieloma artystami m.in. Jose Torres, Jan Budziaszek (Skaldowie), Barbarą Zielińską – Van, Mariusz Bryś & Goodway. Twórca musicali młodzieżowych „Iskra dobra”, „Szukając mistrza”, z którymi występował na terenie całego kraju.
Obecnie z duma zasila szeregi ASFORMATION oraz tworzy eksperymentalny projekt muzyczny z Pawłem Pindurem (Łowcy.B) i Pauliną Druch (Believe, Mr. Gil). Sam John Petrucci powiedział o nim: nie znam tego człowieka ale podoba mi się jego muzyka.
Marcin Skaba – skrzypce, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Czynny zawodowo muzyk współtworzący wiele interesujących projektów spod znaku folk-rock-jazz-electronic. Współpracował m. in. z grupami: No To Co (folk-rock), The Gentle Wood (acoustic jazz) i Dom o Zielonych Progach (folk, poetic, world music). Laureat m. in. I nagrody na VI Festiwalu Piosenki Poetyckiej im. Jacka Kaczmarskiego „Nadzieja” oraz II nagrody na Festiwalu Twórczości „Korowód” 2011.
Jarosław Korzonek – muzyka i perkusja napędzają jego życie i nadają mu sens. Student Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod okiem dr Dariusz Kaliszuka. Zdobytą wiedzę i doświadczenie przekazuje uczniom Młodzieżowego Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie i dzieli się swoimi umiejętnościami podczas różnych warsztatów muzycznych. Współtworzy „Trio Jacka Mielcarka”, a także formację „Śliczne Goździki”. Jest również perkusistą w chórze „Opole Gospel Choir” oraz „Lokalne Ocieplenie”. Współpracował min. z Magdaleną Tul, Grzegorzem Wilkiem oraz artystami sceny wrocławskiej.
APETYT
To rockowe trio instrumentalne założone przez Kubę Lipińskiego (bas), Kacpra Winiarka (gitara) i Tomka Zagórskiego (perkusja), którzy od dawna marzyli o graniu w takim formacie. Swoje kompozycje oraz niebanalne przeróbki znanych utworów zespół opiera na ciężkich, ale melodycznych riffach.
KONTRABANDA
Zespół opiera swój repertuar na znanych, ale często zapomnianych polskich przebojach lat 80. Muzycy starają się przedstawić ten bogaty materiał w nowych, często dalekich od oryginału aranżacjach, ale z zachowaniem specyficznego klimatu muzyki popularnej lat 80. Kontrabanda korzysta także sporadycznie z zagranicznego materiału. Celem zespołu jest tworzenie intrygującej, ale prostej w odbiorze muzyki na wysokim poziomie na kanwie starych przebojów i przekazywanie słuchaczom jak największej dawki energii, emocji oraz możliwości do zabawy. Projekt stara się łączyć w sobie założenia komercyjne ze sztuką na wysokim poziomie, odzwierciedlającą upodobania i aspiracje członków zespołu.
W skład zespołu wchodzą:
– Martyna Siermińska; vocal
– Mateusz Biegaj; gitara basowa
– Kacper Winiarek; gitara elektryczna
– Tomek Zagórski; perkusja