Pierwszą wspólną ścieżkę dźwiękową Cave i Ellis stworzyli w 2005 roku do quasi westernu australijskiego reżysera Johna Hillcoata Propozycja (według scenariusza Cave’a). Rok później duet podjął się kompozycji muzyki do filmu innego Australijczyka Andrew Dominika Zabójstwo Jesse’ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda. Gdy film Dominika pojawił się na ekranach kin, Hillcoat był już w trakcie realizacji adaptacji Drogi (powieści Cormaka McCarthy’ego o podróży ojca i syna przez rozległe pustkowia powstałe w wyniku globalnej katastrofy). Reżyser ponownie poprosił Cave’a i Ellisa o muzyczną oprawę filmu. Jako że ścieżka dźwiękowa do Drogi nie ukazała się jeszcze na płycie, wydawnictwo White Lunar stanowi rzadką okazję posłuchania wybranych utworów Cave’a i Ellisa z tego filmu.
Wszystkie trzy wymienione obrazy charakteryzują się epickimi ujęciami krajobrazów i psychologiczną przenikliwością, które doskonale oddaje głębia i rozmach muzyki stworzonej do nich przez Cave’a i Ellisa. Siła oddziaływania tych filmów zapewnia im aurę ponadczasowości. White Lunar to dwie płyty zawierające kompozycje z opisanych produkcji. Oprócz tych wielkich przedsięwzięć Cave i Ellis stworzyli także wyrazistą muzyczną ilustrację do dwóch mniej znanych, lecz niezwykle poruszających filmów dokumentalnych, którą prezentuje Płyta nr 2.
W 2007 Cave i Ellis napisali muzykę do wstrząsającego filmu Geoffreya Smitha Angielski lekarz o staraniach doktora Henry’ego Marsha, by poprawić kondycję neurochirurgii w postsowieckiej Ukrainie. Podkreślając frustracje i niepokoje przedsiębiorczego lekarza, jego geniusz zawodowy i etyczne lęki, muzyka wzdycha i jęczy niczym instrumenty chirurgiczne, które doktor Marsh wyciąga z trudem od brytyjskiej służby zdrowia. The Girls of Phnom Penh (2009) to film Matthew Watsona poświęcony „handlowi dziewicami” w Kambodży. Obraz opisuje trzy młode prostytutki zmagające się z upokorzeniem i nędzą. Ilustruje go dźwiękowy krajobraz Cave’a i Ellisa pełen zapętleń, skrzeczących talerzy i brzmień przypominających gwałtowne syczenie pary.
Obok fragmentów ścieżek dźwiękowych na drugiej płycie znajdziemy także cztery utwory pochodzące z archiwum muzyków. Wszystkie noszą nazwy kraterów: „Magma” powstała na bazie chóru Warrenów śpiewających motyw w zmienionej tonacji, „Zanstra” brzęczy niczym rój szerszeni oblegający łódź podwodną, „Halo” odnajduje sielankowy spokój w obliczu porażki, a „Daedalus” pewnie wzbija się w górę niczym słońce, otoczony perlistymi tonami fletu i szeleszczącymi dźwiękami fortepianu, by nagle rozpłynąć się w ciszy. Cztery utwory tworzą swego rodzaju suitę: „Posłuchaj ich tak, jakbyś słuchał płyty instrumentalnej” sugeruje Ellis. „Pozwól sobie odlecieć.”
CD1:
Utwory 1-4: z „Zabójstwa Jesse’ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda”.
Muzyka: Nick Cave & Warren Ellis.
Reżyseria: Andrew Dominik.
Utwory 5-11: z „Propozycji”
Muzyka: Nick Cave & Warren Ellis.
Scenariusz: Nick Cave. Reżyseria: John Hillcoat.
Utwory 12-17: z „Drogi”
Muzyka: Nick Cave & Warren Ellis.
Reżyseria: John Hillcoat. Film na podstawie powieści Cormaka McCarthy’ego
CD2:
Utwory 1-3, 12, 15, 16: z „The Girls of Phnom Penh”
Reżyseria: Matthew Watson.
Utwory 6-11: z „Angielskiego lekarza”
Muzyka: Nick Cave & Warren Ellis.
Reżyseria: Geoffrey Smith
Utwory 4-5 & 13-14: Archiwum
Kompozycje pochodzące z archiwum Cave’a i Ellisa
Nick Cave & Warren Ellis
„White Lunar”
2 CD
Premiera 21 września 2009