fot. mat. pras.
Kiedy szefostwo Adidasa ogłosiło zerwanie współpracy z Kanye Westem po serii jego antysemickich wypowiedzi, zadeklarowało jednocześnie, że nadal zamierza sprzedawać buty zaprojektowane przez Ye, ale pozbawione jego marki Yeezy. Decyzja firmy wywołała sporo kontrowersji i oskarżeń o skrajne wyrachowanie i hipokryzję.
Podejście Adidasa w pewien sposób na pewno mogą wytłumaczyć dane opublikowane przez Financial Times. Redakcja przedstawiła w swoim raporcie informacje, z których wynika, że firma zdążyła wyprodukować buty o łącznej wartości ok. 530 milionów dolarów, stąd ma ogromne ciśnienie, by je sprzedać.
Pierwszymi nieoficjalnymi butami Yeezy będzie model nazwany Adidas 350 V2 „Granite”, który ma trafić na rynek w styczniu. Buty wyceniono na 230 dolarów.
Tylko w 2022 Yeezy przyniosło Adidasowi ponad 1,8 miliarda dolarów, co stanowiło ok. 7% całkowitych zysków marki. Jak po zerwaniu współpracy zmieni się jej pozycja rynkowa – zobaczymy.