fot. mat. pras.
Już niebawem na rynku pojawi się nowy produkt w portfolio marki LEGO. Dzięki zestawom LEGO VIDIYO dziecięca kreatywność będzie miała nieograniczone pole do popisu – dzieci będą mogły wyreżyserować i udostępnić własny teledysk, a to wszystko w całkowicie bezpiecznym środowisku. Kolejne szczegóły tego wyjątkowego projektu, który powstał we współpracy z Universal Music Group zostaną przedstawione już 16 lutego.
Wszystkie dzieci mają mniejsze lub większe marzenia. Niektóre pragną zostać astronautą, prezydentem czy naukowcem, a niektóre marzą o sławie artysty. To z myślą o nich powstało LEGO VIDIYO, czyli innowacyjna zabawa, która nie tylko pozwoli rozwijać dziecięcą kreatywność i pasję do muzyki, ale też spełnić marzenie o reżyserowaniu, produkcji i występowaniu w teledyskach gwiazd z całego świata.
Zabawa na miarę XXI wieku
Kiedyś mali artyści zaczynali swoją przygodę ze światem muzyki słuchając kaset i płyt CD, dając popisy taneczne przed całą rodziną czy śpiewając do zabawkowego mikrofonu. Dzisiaj dzieci mają zdecydowanie więcej możliwości do rozwijania swoich talentów, a marki LEGO i UMG pragną ich w tym wspierać. W tym celu powstało LEGO VIDIYO, będące połączeniem nowych technologii, systemu „LEGO in Play” i muzyki, która jest jedną z największych pasji najmłodszych. Dzieci w wieku 7-10 lat już za chwilę będą mogły kreatywnie wyrażać siebie w zupełnie nowy sposób, w bezpiecznym środowisku.
Klocki ożywione w aplikacji
Nowa seria produktów składa się z klocków LEGO, minifigurek i specjalnie zaprojektowanej aplikacji LEGO VIDIYO, w której można znaleźć kolekcję wybranych utworów z całego świata. W aplikacji będzie można wybrać nazwę swojego zespołu, wystylizować jego członków oraz zaprojektować okładkę albumu, a efekty specjalne dostępne po zeskanowaniu specjalnych płytek, tzw. „Bitbits”, pozwolą młodym twórcom na eksperymentowanie ze stylem i sposobem tworzenia teledysków. Dodatkowo aplikacja będzie stale uzupełniana o nowe utwory, wyzwania i inspirujące treści, tak aby zachęcić dzieci do uruchamiania pokładów kreatywności, nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi w twórczy sposób oraz przekształcania nagranych filmów w ekscytujące i dynamiczne produkcje. Każdy mały artysta po stworzeniu własnego klipu będzie mógł się nim podzielić ze światem.
Bezpieczna zabawa w cyfrowym świecie
Zarówno marka LEGO, jak i UMG przykładają ogromną wagę do bezpieczeństwa najmłodszych w sieci, dlatego każdy rodzic może spać spokojnie. Zanim twórczość jego dziecka zostanie pokazana szerszej publiczności, treść zostanie sprawdzona i zatwierdzona przez moderatorów, aby zabezpieczyć wizerunek dziecka przed umieszczeniem go na platformie.
Niezwykła współpraca
LEGO VIDIYO jest pierwszym efektem współpracy pomiędzy Grupą LEGO i Universal Music Group, po tym jak obie firmy ogłosiły swoje partnerstwo w kwietniu 2020 roku. Jako światowy lider branży muzycznej UMG kształtuje kulturę na całym świecie, a do LEGO VIDIYO wnosi obszerny katalog twórczości zarówno lokalnych, jak i globalnych gwiazd. Jak przekonuje Olivier Robert-Murphy, wiceprezes wykonawczy Universal Music Group and Brands, nowa seria to także świetny sposób na odkrywanie muzyki i zbliżenie się do swoich ulubionych artystów podczas zabawy i nauki.
– Dzięki temu innowacyjnemu globalnemu partnerstwu dzieci na całym świecie będą mogły wyrażać siebie na scenie, reżyserować, występować i dzielić się swoimi teledyskami – zachęca.