Trasa 360°, charakterystyczna ze względu na okrągłą scenę oraz z zespołem otoczonym przez widownię, jest naturalnym progresem w stosunku do poprzedniej trasy. Przez podniesiony dźwięk i sprzęt oświetleniowy, ściany, które zazwyczaj oddzielały zespół od publiczności, zostały usunięte. Pozwoliło to również na zwiększenie liczby miejsc na koncertach i obniżenie cen biletów.
Scena została zaprojektowana w wyniku długiej współpracy Willie Williams i architekta Marka Fishera, który pracował z U2 od czasu ZooTv. Zaawansowana technologicznie i cyfrowa komunikacja pozwoliła Williamowi wykreować napowietrzny, rozszerzalny cylindrycznie ekran składający się z 500 000 pikseli.
„Zespół przesuwa się dalej w stronę fanów z każdą trasą. Willie i Mark spędzili 5 lat poprawiając i doprowadzając do perfekcji tę piękną i niesamowitą konstrukcję, a kiedy tłum przybędzie na koncert,, oderwiemy się od ziemi!” – Powiedział manager U2 Paul McGuiness.
„U2 zawsze stawia na najbardziej ekscytujące show. Przy tej produkcji naprawdę podnieśli poprzeczkę, gdyż chcą być najlepsi dla swoich fanów i dostarczyć im najlepszych emocji” Powiedział Arthur Fogel – prezes Global Music Live Nation.
Trasa U2 360° jest zaplanowana na 15 miast w Europie. Część europejska trasy kończy się w Cardiff’s Millenium 22 sierpnia. Następnie zespół da 20 koncertów w Ameryce Północnej, rozpoczynając w Chicago 12 września. W 2009 roku, w łącznie 44 koncertach będzie uczestniczyło ponad 3 miliony fanów.
Trasa U2 360 jest produkowana przez Live Nation Global Touring. Pełne informacje na temat trasy i biletów są dostępne na stronach: www.livenation.com i www.U2.com.