W niedzielę 19 stycznia, dzień przed drugą inauguracją prezydenta Donalda J. Trumpa, Spotify zorganizowało brunch z udziałem znanych podcasterów – Joe Rogana i Bena Shapiro, piosenkarza country Rileya Greena i innych, informuje Bloomberg.
Jak donosił Bloomberg wydarzenie miało na celu zaprezentowanie „siły podcastów w tych wyborach”. O brunchu pisały „The New York Times” i „Wired”, przy czym w tej drugiej publikacji zauważono, że Google i YouTube zorganizowały również wydarzenie inauguracyjne dla twórców i podcasterów w zeszły weekend.
W oświadczeniu przesłanym do agencji Bloomberg Spotify poinformowało:
„Spotify od dawna organizuje wydarzenia w Waszyngtonie i innych stolicach na całym świecie, gromadząc przywódców politycznych, osobistości medialne i przedstawicieli branży z całego spektrum politycznego. Tego typu zobowiązania są normalnym trybem działania”.
Jak podaje szwedzki dziennik Dagens Nyheter, oprócz brunchu Spotify przekazało 150 000 USD na ceremonię i obchody inauguracji prezydenckiej. Jak donosił w grudniu magazyn Variety, Apple i Amazon, których działy streamingu muzyki należą do konkurentów Spotify, przekazały po 1 milionie dolarów na inaugurację Trumpa.
Spotify w oświadczeniu poinformowało:
„Darowizna ma na celu dalszą ekspansję naszej obecności w Waszyngtonie, przy jednoczesnym wspieraniu celów naszej platformy i naszych twórców. Jest to zgodne z pracą, którą wykonujemy w stolicach na całym świecie, aby promować nasze kwestie polityczne, niezależnie od tego, kto sprawuje władzę”.
W dodatkowym oświadczeniu dla Pitchfork rzecznik Spotify wyjaśnił: „Spotify przekazało darowiznę na rzecz Komitetu Inauguracji Prezydenta”.
Podczas drugiej ceremonii inauguracji Trumpa wystąpili Carrie Underwood, Lee Greenwood i śpiewak operowy Christopher Macchio. W weekend na wydarzeniach poprzedzających oficjalną inaugurację Trump wystąpili m.in. Snoop Dogg, Nelly, Soulja Boy, Jason Aldean i Village People