„700 osób to dwa razy więcej niż może pomieścić nasza aula“ – komentuje rzecznik festiwalu Audioriver, Łukasz Napora. „Z przykrością musieliśmy odmówić udziału w Konferencji bardzo wielu osobom, ale to tylko pokazuje, jak potrzebne są takie wydarzenia. I to nie tylko w Warszawie, bo zgłoszenia spływały dosłownie z całego kraju. Cieszy nas też, że zdecydowana większość osób chętnych wziąć udział w wykładach i panelach dyskusyjnych, chce także bawić się z nami wieczorem w klubie 1500 m2. Myślę, że cały 16 kwietnia będzie taką miniaturką Audioriver. Za dnia edukacja i wymiana doświadczeń, a w nocy świetna impreza.“
A w klubie 1500 m2 wystąpi gwiazda z ramienia Red Bull Music Academy, czyli Partnera Muzycznego Konferencji – mowa oczywiście o brytyjczyku Radio Slave. Poza nim, na trzech scenach zagrają Catz’n Dogz, K-Size feat. CLS & Wax, Bshosa, Leon, Kwazar, Tom Encore, Luke Hiero, Ice, Pavlo, ADSF aka Furiitaa oraz zwycięzca konkursu zorganizowanego na portalu Muzzo.pl, czyli Mario K z Olsztyna. Ten młody DJ został wybrany spośród blisko 100 zgłoszeń, co jest kolejnym dowodem ogromnego zainteresowania najbliższą sobotą. Jeszcze jeden powód, żeby 16 kwietnia zjawić się w 1500 m2 to nazwiska gwiazd Audioriver, które zostaną podane podczas imprezy. Wejściówki na After Party w promocyjnej cenie 20 pln możecie zdobyć w kilkuset punktach Ticketpro w całej Polsce i radzimy nie czekać, bo może ich zabraknąć – tak, jak zabrakło miejsc w Szkole Głównej Handlowej.
Wróćmy jednak do samej Konferencji, której program został właśnie wzbogacony. Po pierwsze, Marcin Flint i Mariusz Maurycy dołączają do bohaterów debaty na temat managementu artystów. Marcin to doświadczony dziennikarz piszący m.in. dla „Machiny“, „Rzeczpospolitej“, „Przekroju“ i Interii. Z kolei Mariusz jest managerem grup The Car Is On Fire i Nerwowe Wakacje. W TCIOF zajmuje się przede wszystkim promocją zagraniczną, a jego działania doprowadziły do publikacji m.in. w „New Musical Express“ i bookingu na hiszpańską Primaverę. Wiemy też, kto poprowadzi warsztat z Radio Slave – będzie to redaktor muzyczny „Aktivista“, Filip Kalinowski, piszący także m.in. dla „Red Bulletin“ i magazynu „Exclusive“. Nowym i ciekawym elementem panelu na temat roli wydarzeń muzycznych w promocji miast i marek będzie prezentacja przygotowana przez platformę blogową Musicspot.pl. Maciej Lisiecki, redaktor naczelny serwisu, przedstawi wyniki swojego badania na temat popytu i podaży na polskim rynku koncertowym z naciskiem na szeroko pojętą muzykę alternatywną.
Przypomnijmy, Konferencja Muzyczna Audioriver to inicjatywa płockiego festiwalu, która jest częścią projektu Rynek Niezależny. Jego celem jest wspieranie firm i organizacji z kręgu muzyki elektronicznej i alternatywnej. Konferencja odbędzie się 16 kwietnia 2011 w gmachu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wydarzenie to zostało objęte Patronatem Rektora SGH.
Więcej na www.audioriver.pl