fot. Facebook / @madonnawarszawa
Na początku grudnia pisaliśmy o zaskakującej sytuacji, do której dochodzi pod warszawską knajpą Madonna. Środowiska katolickie protestowały wówczas przed lokalem, w którym postawiono na oryginalny wystrój, uwzględniający m.in. umieszczenie wizerunku Keanu Reevesa wystylizowanego na Jezusa czy Rihanny „zrobionej na Maryję”.
Ordo Iuris już w grudniu wystosowało petycję, w której nawoływało do bojkotu Madonny. Teraz organizacja pochwaliła się, że podpisało ją już ponad 15 tys. osób. To po części na pewno zasługa nagłośnienia protestu przez Radio Maryja. W mijającym tygodniu na stronie rozgłośni pojawił się tekst o „bluźnierczej restauracji”, w którym czytamy:
– W Warszawie powstała bluźniercza restauracja pod nazwą „Madonna”. Wystrój lokalu stanowią przede wszystkim obrazy i figury znieważające Matkę Bożą, ale także Pana Jezusa. Maryja ukazana jest w wulgarnym, w tym seksualnym, kontekście. Ma twarz celebrytek. W restauracji są też figurki Matki Bożej z kodem QR do składania zamówień. Ponadto na butelkach z alkoholem zawieszone są różańce.
W podobnym tonie na temat lokalu wypowiadają się autorzy petycji Ordo Iuris.
– Wystrój „Madonny” jest jednym wielkim wyszydzeniem chrześcijańskich symboli. Jak wskazuje sama nazwa lokalu, głównym obiektem drwin jego pomysłodawców jest Matka Boża, którą nieustannie ukazuje się w bluźnierczym, seksualnym kontekście. W restauracji znajdują się dziesiątki obrazów Maryi z twarzami celebrytek znanych właśnie z głośnych, w tym seksualnych skandali – przestrzega organizacja.