fot. Justyna Stawecka
W sieci pojawił się singiel w wykonaniu Czesława Mozila „Szczęśliwi czasu nie liczą”, zapowiadający album „Dziecko się liczy”. Wydawnictwo to część najbardziej muzycznej kampanii społeczno-edukacyjnej, która poprzez muzykę i matematykę wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym oraz prawidłowym rozwoju emocjonalnym.
W utworze „Szczęśliwi czasu nie liczą” Czesław Mozil w sposób przyjemny, przystępny i zrozumiały – nawet dla najmłodszych – pokazuje, co naprawdę liczy się w życiu. Do utworu zrealizowano teledysk, który prezentujemy poniżej.
– Bycie częścią kampanii Dziecko się liczy to dla mnie wyróżnienie i możliwość podkreślenia mojego trwającego już od lat zaangażowania w sprawy społecznie ważne i potrzebne. Od dawna jako artysta tworzę pod dzieci, dla dzieci, a czasem nawet z dziećmi, a baczna obserwacja otaczającego nas obecnie świata pokazuje mi jednak boleśnie, jak bardzo obecnie dziecko się NIE liczy, choć tak często mówi się jednak zupełnie co innego. Właśnie dlatego ta kampania jest mi tak blisko i choć tworzenie większości materiałów na jej potrzeby mamy już za sobą, to nadal poświęcam jej dużo swojej uwagi i czasu, bo dla mnie Dziecko się liczy i tak będzie zawsze – mówi Czesław Mozil, muzyk i artysta oraz głos akcji Dziecko się liczy, kojarzony z twórczością kierowaną do najmłodszych m.in. dzięki rolom dubbingowym Olafa, projektowi „Grajkowie przyszłości”, czy piosenki „Leń”.
SPRAWDŹ TAKŻE: Oto dziesięć najbardziej dochodowych tras koncertowych 2024 roku
Utwór „Szczęśliwi czasu nie liczą” już jest dostępny na kanałach kampanii Dziecko Się Liczy w serwisach streamingowych, znajdzie się również na albumie, który ukaże się w 2025 roku. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów muzycznych, wykonywanych zarówno przez dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne pokolenia, artystów. Kolejne single z zapowiadanego albumu ukażą się w kolejnych miesiącach. Wtedy też poznamy ich wykonawców – popularne i lubiane postacie polskiej sceny muzycznej – zarówno te znane od lat, jak i młode, wschodzące gwiazdy.
Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji Dziecko się liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video, gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na dzieckosieliczy.pl i pobrać lub tylko przeczytać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów merytorycznych akcji, których grono będzie się stale rozszerzać.
Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań. Pomysłodawcą akcji jest zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami – kartygrabowskiego.pl.