foto: YouTube.com / Saturn Polska
Saturn, sieć marketów z elektroniką sprzedająca również płyty CD i winyle, znika z polskiego rynku. Do końca września 22 sklepy funkcjonujące pod tą marką zostaną zastąpione przez bliźniaczą, czyli Media Markt.
Oba brandy należą do jednego właściciela, spółki MediaMarktSaturn Polska, dlatego zmiana ma charakter kosmetyczny, ale jest także podyktowana troską o klienta. Zwiększenie liczby Media Marktów z 63 do 85 ułatwi dostęp do obsługi posprzedażowej obejmującej między innymi bogatą ofertę usług IT i serwisowych. Zmiana jest wygodna także z punktu widzenia realizacji zamówień złożonych on-line.
– Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków – wyjaśnia w komunikacie prasowym Marcin Rosati, prezes zarządu MediaMarktSaturn Polska.
Właściciele sklepów deklarują, że zmiana w żaden sposób nie odbije się na pracownikach.