Kolejny artysta zrywa współpracę z H&M

Marka ponosi koszty niefortunnego zdjęcia.


2018.01.11

opublikował:

Kolejny artysta zrywa współpracę z H&M

foto: Instagram / g_eazy

Wczoraj informowaliśmy, że projektujący dla H&M ubrania The Weeknd zakończył współpracę z firmą po publikacji na jej stronie zdjęcia czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”. – Obudziłem się dziś rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Jestem głęboko urażony i nie będę już współpracował z H&M – napisał na Twitterze The Weeknd. Wcześniej markę krytykowali m.in. Questlove z The Roots i piłkarz Manchesteru United Romelu Lukaku.

Kolejnym artystą, który nie wyobraża sobie współpracy z H&M jest G-Eazy. – W ostatnich miesiącach byłem podekscytowany rozpoczęciem współpracy z H&M i przygotowywaną kolekcją ubrań. Niestety, kiedy wczoraj zobaczyłem ten niepokojący obraz, ekscytacja związana z globalną kampanią wyparowała. Niezależnie od tego, czy to przypadkowe niedopatrzenie, czy nie, jest to naprawdę smutne i niepokojące, że w 2018 roku coś tak coś tak niewrażliwego rasowo i kulturowo mogło zostać pokazane tak wielu osobom (stylistom, fotografom, marketingowcom) i zostało przez nie zaakceptowane. Nie mogę pozwolić, by moje nazwisko i marka były kojarzone z firmą, która do tego dopuściła – napisał na Instagramie G-Eazy. Raper wyraził również nadzieję, że ten incydent będzie nauczką nie tylko dla H&M i wpłynie na podniesienie świadomości włodarzy firm. G-Eazy opatrzył wpis przeróbką zdjęcia, gdzie napis „najfajniejsza małpa w dżungli” zmieniono na „najfajniejszy król na świecie”.

Polecane