foto: kadr z wideo
Telefony, SMS-y, portale społecznościowe, aplikacje, obrazy – pozornie widzimy i słyszymy wszystko oraz wszystkich, ale jak często mówimy o tym, co naprawdę myślimy, patrząc odbiorcy prosto w oczy?
Wydaje się nam, że komunikacja przez Internet skraca drogę do drugiego człowieka. Tak naprawdę wcale nie musimy się do niego odzywać by mieć poczucie, że wszystko o nim wiemy. Wyrabiamy sobie o nim zdanie, komentujemy jego poczynania. Jednak nie mówimy o naszych odczuciach wprost. W ten sposób bardzo łatwo o brak uczciwości, lojalności, szczerości czy wrażliwości na problemy innych.
Zuza Jabłońska, finalistka pierwszej polskiej edycji „The Voice Kids”, głośno wyraża sprzeciw wobec takiego obrotu spraw. Jej najnowszy singiel „Powiedz mi to w twarz” to manifest. Tytuł odnosi się nie tylko do problemów z codzienną komunikacją międzyludzką, ale też do zjawiska hejtowania w internecie. Zuza mówi NIE plotkowaniu, omawianiu innych w zaciszu pozornie bezpiecznych form komunikacji, które nie wymagają konfrontacji twarzą w twarz.
Zuza jest świetnym przykładem osoby, która nie pozwoliła, aby definiowano ją przez zespół Tourette’a. Nastolatka zrzuciła bagaż, którym codziennie obciążała ją choroba. Dziewczyna wyszła do ludzi, spełniła swoje marzenia. Nie ogląda się za siebie.
Singiel „Powiedz mi to w twarz” motywuje do przeciwstawiania się słabościom. Stanowi szczególną inspirację do walki ze stereotypowym traktowaniem ludzi innych niż my sami.
W utworze „Powiedz mi to w twarz” gościnnie udział wzięli, jedni z najbardziej rozpoznawalnych raperów młodego pokolenia, uczestnicy szóstej edycji akcji Młode Wilki portalu Popkiller.pl – Jan-rapowanie i Siles.
Autorami słów do „Powiedz mi to w twarz” są Lanberry oraz Patryk Kumór, jedni z najbardziej popularnych młodych artystów w Polsce, którzy doskonale rozumieją, jak bardzo ważna jest komunikacja wprost.
Akcja Social Media #powiedzmitowtwarz polega na zaangażowaniu się poprzez posty na Instagramie/Facebooku w postaci zdjęć/filmików, gdzie użyty jest również #powiedzmitowtwarz. Akcja działa od piątku i już teraz widzimy bardzo duży wzrost zainteresowania akcją.