fot. Zuza Krajewska
Część słuchaczy dziwi się, jak to możliwe, że albumy z Polski, czyli w skali świata stosunkowo niewielkiego rynku, są w stanie przebić się do czołówek zestawień najpopularniejszych nowości na Spotify. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy sztuka ta udała się Kukonowi, Bedoesowi, OIO, sanah i PRO8L3Mowi, teraz do tego grona dołączył Mata. „Młody Matczak” znalazł się na czwartej pozycji listy najchętniej słuchanych nowości w dniach 1-3 października.
Pamiętajmy, że miejsca w globalnych rankingach są w przypadku polskich wydawnictw zarezerwowane tylko dla absolutnie topowych pozycji i drugi album Maty niewątpliwie się do nich zalicza. Już 40 minut po premierze SBM Label chwalił się, że utwory z nowego krążka jej podopiecznego odtworzono na Spotify już 100 mln razy. Aktualnie licznik wskazuje niemal 121 mln przy imponującej liczbie 1,46 mln słuchaczy w ciągu ostatniego tygodnia. Przypomnijmy, że to dane obejmujące jedynie odsłuchy na Spotify. Jeśli weźmiemy do tego inne platformy streamingowe i fanów, którzy zamiast digitalu wybrali fizyczny nośnik (płyta trafiła na rynek ze statusem podwójnej platyny), podejrzewamy, że można spokojnie założyć, iż utwory z następcy „100 dni do matury” dotarły w ciągu ostatnich dni do ponad 2 mln słuchaczy.