Hit Nirvany narzędziem do walki z „X Factor”

W okolicach świąt Bożego Narodzenia na brytyjskiej liście przebojów dojdzie najprawdopodobniej do starcia między Nirvaną a zwycięzcą tegorocznego "X Factor".


2011.10.17

opublikował:

Hit Nirvany narzędziem do walki z „X Factor”

Na Facebookowej grupie „Nirvana For Christmas No. 1” organizatorzy akcji zachęcają słuchaczy do kupowania w okolicach Świąt słynnego singla „Smells Like Teen Spirit” – tak aby utwór trafił wtedy na szczyt brytyjskiej listy przebojów.

Organizatorzy chcą w ten sposób zwalczyć, ich zdaniem, niegodziwe zachowanie twórców „X Factor”, którzy w trakcie programu utworzyli girlsband Rhythmix – nazwany tak po organizacji charytatywnej wspierającej młodych ludzi – i najprawdopodobniej wystawią go w walce o 1. miejsce w tym prestiżowym, bo świątecznym zestawieniu.

Akcję „Nirvana For Christmas No. 1” wspiera sama organizacja Rhythmix. – Naszym zdaniem to oczywiste i odpowiednie, by zmienili nazwę tego zespołu – powiedział przedstawiciel fundacji. – Nie widzimy powodu, dla którego mieliby tego nie zrobić.

Dlaczego akurat „Smells Like Teen Spirit”? Po prostu, w tym roku mija 20 lat od ukazania się kultowego albumu „Nevermind”, na którym ten właśnie utwór się znalazł.

Przypomnijmy, że to już kolejna tego typu sytuacja, gdy singiel sprzed kilkunastu lat walczy o szczyt UK Chart z przedstawicielem „X Factor”. Przed dwoma laty sztuka ta udała się piosence „Killing In The Name” Rage Against The Machine, która to pokonała „The Climb” Joe McElderry`ego. A wszystko to dzięki mobilizacji fanów, którzy masowo wykupywali ten kultowy singiel Toma Morello i spółki.

Polecane

Share This