Historyczny wynik Guns N’ Roses

Ikoniczne klipy mogą sobie radzić również w tych czasach.


2018.07.16

opublikował:

Historyczny wynik Guns N’ Roses

foto: kadr z wideo

Choć coraz więcej współczesnych teledysków przekracza barierę miliarda wyświetleń, sztuka ta nie udała się dotychczas żadnemu klipowi z lat 90. Trudno się dziwić – dziś podstawowym medium, w którym zapoznajemy sie w klipami, jest Internet, 30 lat temu wszyscy oglądali je w telewizji i nagrywali na kasety VHS. Archiwalne teledyski są na ogół dostępne na youtube’owych kanałach artystów lub wytwórni, jednak z racji na to, że jakość obrazu pozostawia sporo do życzenia, do tego znamy je na pamięć z zamierzchłych czasów, nie sięgamy po nie zbyt chętnie.

YouTube może się pochwalić już ponad setką teledysków mających na koncie ponad miliard wyświetleń. Do zaszczytnego grona właśnie dołączył kolejny – najstarszy z całej grupy. W weekend magiczną barierę przekroczyło „November Rain” Guns N’ Roses, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i najdroższych (sama suknia, w której wystąpiła Stephanie Seymour kosztowała milion dolarów) klipów w historii. Teledysk promujący „Use Your Illusion I” zadebiutował na antenie MTV w 1992 roku. W 2010 wideo trafiło na kanał Gunsów i od tego czasu ciułało wyświetlania, docierając do imponującego wyniku i stając się jedynym „miliarderem” z lat 90. w statystykach YouTube.

 

Polecane