Gorączka Baby Lasagna trwa. „Rim Tim Tagi Dim” sprawi, że cała Europa będzie miauczeć

Posłuchajcie jednego z faworytów do wygrania tegorocznej Eurowizji.


2024.03.10

opublikował:

Gorączka Baby Lasagna trwa. „Rim Tim Tagi Dim” sprawi, że cała Europa będzie miauczeć

fot. mat. pras.

Baby Lasagna odniósł singlem „Rim Tim Tagi Dim” (Virgin Music Group / Universal Music) przekonujące zwycięstwo w chorwackich preselekcjach do Konkursu Piosenki Eurowizji. Teraz czas na podbój międzynarodowego rynku.

Artysta wziął udział w Dorze, czyli w chorwackich eliminacjach, jako rezerwowy, a mimo to zdeklasował konkurentów. Marko Purišić, bo tak w rzeczywistości nazywa się Baby Lasagna, zdobył łącznie 321 punktów, w tym aż 247 od publiczności, co jest prawie takim samym wynikiem, jaki wspólnie osiągnęli pozostali uczestnicy.

Fantastyczny występ 28-latka wzbudził ogromne zainteresowanie nie tylko w jego ojczyźnie, ale także na arenie międzynarodowej. „Rim Tim Tagi Dim” było numerem 1 na chorwackiej karcie „Na czasie” na YouTubie, dotarło do czwartego miejsca tamtejszej listy przebojów i uplasowało się na drugiej pozycji chorwackiego zestawienia Billboard Chart. Każde z nagrań piosenki – oficjalny klip dostępny na kanale artysty, zapis występu z półfinału krajowych preselekcji oraz finałowe wykonanie dostępne na kanale Konkursu Piosenki Eurowizji – bardzo szybko zgromadziło ponad milion widzów.

– Dziękuję za całe wasze wsparcie. Jestem wdzięczny każdemu, kto na mnie zagłosował i całej mojej ekipie. Do zobaczenia w Malmö. Miau – skomentował na Instagramie po zakończeniu eliminacji Baby Lasagna.

Po zwycięstwie w Dorze artysta pojawił się na konferencji prasowej, podczas której mówił o swoim zwycięstwie, planowanych kolejnych krokach, pozostałych uczestnikach Eurowizji, a także o otrzymanym od rodziny wsparciu.

– Kiedy wchodzę na scenę, aktywuje mi się przełącznik w głowie i na czas występu staję się kimś innym. To inny Marko. To Baby Lasagna – deklaruje artysta.

Reżyserką teledysku do „Rim Tim Tagi Dim” jest Elizabeta Ružić, a za jego produkcję odpowiada studio Rose Art. Już kilka godzin po premierze Chorwacja trafiła na trzecie miejsce bukmacherskich zestawień faworytów do zwycięstwa w Eurowizji.

Zdjęcia do teledysku zrealizowano w kilku miejscach w Istrii, z której pochodzi Marko. Klip podkreśla będący tematem piosenki kontrast związany z przeprowadzkę ze wsi do metropolii. Widzimy w nim młodego mężczyznę, żegnającego się z bliskimi, z polem i – co najważniejsze – z jego kotem. Bohater rusza do obcego świata w poszukiwaniu lepszego życia. Każdy, kto musiał podjąć w swoim życiu decyzję o opuszczeniu domu i wyruszeniu w nieznane, doskonale wie, jak trudny jest to wybór.

Projekt Baby Lasagna to realizacja autorskiej wizji pochodzącego z niedużego miasta Umag Marko. Artysta nie podąża za trendami, skupiając się na własnych preferencjach. Dzięki dużemu doświadczeniu twórca może eksperymentować z różnymi gatunkami muzycznymi. Tym, co spaja jego muzykę, jest charakterystyczne poczucie humoru. Mimo lekkiej formy artysta nie unika ważnych tematów, opowiadając m.in. o wyzwaniach społecznych i trudnościach.

Jednym z najbardziej popularnych w mediach społecznościowych fragmentów piosenki jest wers „Miau, kocie, proszę, zamiaucz ponownie”. To jednak tylko pozory, bowiem jako całość tekst „Rim Tim Tagi Dim” oddaje napięcie towarzyszące młodym ludziom opuszczającym Chorwację w poszukiwaniu lepszego życia poza jej granicami.

Polecane

Share This