Pierwsza płyta to domowa wersja nagrań ze studia Renaty – w całości zagrana przez nią samą.
Techniczną obróbka i zgraniem zajął się Piotr Lala Lewicki (Pudelsi, Homo Twist).
Druga płyta to efekt współpracy aranżacyjnej i produkcyjnej Renaty, Leszka Łuszcza (Maria Peszek, Wilki) oraz wybitnego pianisty- solisty Sebastiana Bernatowicza.
To niecodzienne rozwiązanie jest zapisem ewolucji piosenek, możliwości ich traktowania, prawdy o twórczym procesie – a słuchaczowi daje wybór, bo z pewnością jedna z tych wersji bardziej przypadnie mu do gustu.
Piosenki, które znalazły się na tej płycie napisane zostały z myślą o spektaklu pod tym samym tytułem.
W warstwie literackiej zarówno ironicznie jak i refleksyjnie opowiadają o wewnętrznym świecie współczesnego „okularnika” – między innymi o jego rozterkach, rozmyślaniach dotyczących przeszłości, problemach z akceptacją rzeczywistości i o miłości romantycznej.
W warstwie muzycznej zaś piosenki te są powrotem do korzeni artystycznych Renaty- akustyczne instrumenty, duży ładunek energetyczny, melodyjne kompozycje, proste brzmienia spaja czasem subtelny, a czasem post punkowy, charakterystyczny wokal.
Płytę promuje singiel „Odjazd”.
Niebawem zapraszamy na naszą rozmowę z Renatą Przemyk.