fot. P. Tarasewicz
W lutym 2023 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił trójce celebrytów zarzut publikowania treści reklamowych bez odpowiednich oskarżeń. UOKiK doszukał się nieprawidłowości u Dody, Małgorzaty Rozenek-Majdan oraz Filipa Chajzera. Teraz dowiedzieliśmy się, że sprawa zakończyła się nałożeniem na całą trójkę kar.
Niemal 200 tys. zł kary dla Dody
Doda, Rozenek-Majdan i Chajzer mają zapłacić w sumie prawie pół miliona zł. 191,5 tys. zł z tej kwoty nałożono na firmę Queen Records Dorota Rabczewska, wskazując na niewłaściwe oznakowanie (czy też brak oznakowania) treści na zlecenie m.in. Rainbow Tours, Activlab czy Sodore.
Uzasadnienie kary dla Dody
„Dorota Rabczewska prowadziła wiele płatnych działań promocyjnych, m.in. na zlecenie kosmetycznej spółki Sodore, agencji reklamowej WhitePress, marek Activlab czy Rainbow Tours. Zazwyczaj reklamowe materiały oznaczała jedynie przez wskazanie nazwy marki lub przez widoczne dopiero po rozwinięciu opisu oznaczenie #współpraca. Twierdziła, że jej fani i tak wiedzą, z którymi markami zawarła współpracę reklamową, pomijając tym samym fakt, że reklama ma być jednoznacznie oznaczona niezależnie od tego, kto ją ogląda i co wie o autorze” – czytamy na stronie UOKiK-u.