Foto: @piotr_tarasewicz / @cgm.pl
Na początku listopada Kanye West zwierzył się światu, pisząc, że McDonald’s jest jego ulubioną restauracją. Konkurencyjna sieć Burger King zareagowała na tweet Kanyego, wyśmiewając artystę. Amerykańscy marketingowcy sieci napisali, że widocznie West wciąż ma zamknięte oczy. To oczywiste nawiązanie do niedawnej wypowiedzi Kanyego, który zorientował się, że był manipulowany przez polityków. – Otworzyłem oczy i uświadomiłem sobie, że byłem wykorzystywany do rozpowszechniania komunikatów, w które nie wierzę. Dystansuję się od polityki i całkowicie skupiam na tworzeniu – napisał w ubiegłym tygodniu West.
Jeszcze lepiej na wpis Kanyego zareagował brytyjski Burger King. Odpowiadając na wpis chicagowskiego rapera i producenta, pracownik sieci napisał: – To wiele wyjaśnia. Tweet natychmiast rozszedł się po świecie i dziś jest najpopularniejszym marketingowym wpisem w historii serwisu, mając na koncie 1,02 mln polubień i aż 277 tysięcy udostępnień.
Autor wpisu, pracujący w agencji Coolr obsługującej media społecznościowe Burger Kinga przyznał, wymyślenie komentarza do tweetu Westa zajęło mu zaledwie trzy minuty.
James Parker autor komentarza , pracujący w agencji Coolr odpowiedzialnej za social media Burger Kinga, powiedział, że wymyślenie błyskotliwej odpowiedzi zajęło mu zaledwie 3 minuty. Nie spodziewał się jednak, że odzew na tweet będzie tak wielki – ponad 270 tys. udostępnień i ponad 1 mln polubień.
– Jesteśmy zachwyceni, że nasza aktywność odbiła się tak szerokim echem na Twitterze. Jako marka staramy się nieustannie przekraczać granice kreatywności i rozwijać pomysły, które angażują szerokie audytorium – skomentował szef działu marketingu Burger Kinga Soco Nunez.