fot. kadr z wideo
W weekend w Liverpoolu odbył się finał 67. Konkursu Piosenki Eurowizji. Po dobrym występie w czwartkowym drugim półfinale Blanka awansowała do ostatniego etapu, więc można było się spodziewać, że Polacy tłumnie usiądą przed telewizorami, by obserwować zmagania. Tak się jednak nie stało. Ujawnione oficjalne wyniki oglądalności konkursu nie pozostawiają złudzeń – tegoroczna Eurowizja cieszyła się mniejszym zainteresowaniem od ubiegłorocznej odsłony.
Z opublikowanych przez Wirtualnemedia.pl danych agencji Nielsen Audience Meauserement wynika, że konkurs na antenie TVP1 i TV Polonia śledziło 3,5 mln widzów. To o 270 tys. mniej niż przed rokiem, co nie zmienia faktu, że Telewizja Polska miała w tym paśmie blisko 40% udziału w rynku.
Pierwszy półfinał śledziło 1,12 mln widzów, drugi – ten z udziałem Blanki – 2,66 mln.