fot. mat. pras.
Indyjski piosenkarz, raper i producent Badshah oraz latynoski supergwiazdor J Balvin doczekali się remiksu swojego wspólnego wspólnego przeboju „Voodoo”, który przygotował legendarny Tiësto.
Trzyjęzyczną piosenkę – śpiewaną w hindi, po hiszpańsku i angielsku – wyprodukował specjalizujący się w popowych hitach portorykański producent i artysta Tainy, znany ze współpracy z takimi gwiazdami, jak Bad Bunny, Shawn Mendes, Camila Cabello, Anuel, Rosalía czy Daddy Yankee.
„Voodoo” to stanowiąca przestrogę opowieść o pożądaniu i magii. Nadprzyrodzony wątek piosenki znajduje odzwierciedlenie w efektownym teledysku, w którym obok niezwykłej choreografii widzimy skomplikowaną ceremonię przywoływania duchów.
„Voodoo” to pierwsza współpraca Badshaha z ikoną muzyki latynoskiej, J Balvinem. – J jest poniekąd dla mnie wzorem – przyznaje Badshah. – Robi dokładnie to, co ja staram się robić w mojej własnej przestrzeni. Droga, którą wybrał dla siebie mimo języka i przeciwności, naprawdę mnie zainspirowała.
„Voodoo” to następca EP-ki Badshaha „Retropanda – Part 1”. Składający się z czterech utworów zestaw zawiera hity „Tabahi” i „Jugnu”, które mają ponad 290 milionów odsłon na YouTube oraz 47 milionów odsłuchów na Spotify. Wiralowy przebój hinduskiego gwiazdora, „Bachpan Ka Pyaar”, w ciągu 8 miesięcy zgromadził ponad 415 milionów wyświetleń na YouTube.
Badshah jest gotowy na to, by świat dostrzegł jego blask. Wokalista, raper i producent, którego misją jest globalizacja Desi-Popu, łączenie kultur Indii i Zachodu poprzez radosne rytmy i hity, przekraczające językowe granice. Badshah jest jednym z najpopularniejszych artystów YouTube na całym świecie, czego dowodem ponad 15 miliardów odtworzeń w serwisie. Ponadto 18 jego piosenek przekroczyło 200 milionów wyświetleń na YouTube. Jego najnowszy utwór „Voodoo” z udziałem kolumbijskiego gwiazdora J Balvina i reggaetonowego artysty Tainy’ego to pierwsza na świecie trójjęzyczna piosenka, będąca urzekającą mieszanką hindi, hiszpańskiego i angielskiego, czyli języków, którymi posługuje się łącznie ponad dwie trzecie ludności świata. A wszystko to na tle rozkołysanych bębnów dembow.
W twórczości artysty dominują radość i celebrowanie życia, a sama muzyka jest dla niego najważniejsza. – Jeśli zapomnieć o statystykach, okazuje się, że to po prostu piosenki, które ludzie uwielbiają. I właśnie to się liczy – podsumowuje Badshah.
J Balvin to światowej sławy gwiazdor, przedsiębiorca aktywnie działający na rzecz zdrowia psychicznego. Kolumbijczyk na koncie liczne nagrody, by wymienić Billboard Music Awards, American Music Awards czy Latin GRAMMY. Jako latynoski gwiazdor przebił kilka szklanych sufitów, zostając chociażby jednym z 10 najchętniej słuchanych artystów na świecie.
Przez „Billboard” został okrzyknięty „najbardziej przełomowym wykonawcą na scenie latynoskiej od lat”, z kolei Pitchfork uznał go za „twarz współczesnego reggaetonu”. Balvin przewodzi drugiej generacji gwiazd Musica Urbana, które sprawiły, że muzyka latynoska zyskała bezprecedensową popularność na całym świecie, wykraczającą poza granice gatunków.
Niedawno umieścił 35. piosenkę na szczycie zestawienia Latin Airplay, co jest absolutnym rekordem w historii notowania. Balvin, uznawany za głównego przedstawiciela współczesnego reggaetonu, na koncie ma współpracę z takimi prestiżowymi markami, jak Jordan, Givenchy, Louis Vuitton, Moschino, Gopuff, Fortnite czy Discord. Ostatnio angażuje się w przedsięwzięcia związane z podnoszeniem świadomości na temat znaczenia zdrowia psychicznego.
Tiësto to nagrodzony Grammy, wyróżniony platynowymi certyfikatami gwiazdor sceny dance. Ten DJ i producent jest jedynym artystą, który jednocześnie zdobył tytuł „Największego DJ-a wszech czasów” („Mixmag”) i „DJ-a numer jeden” („Rolling Stone”). Od podziemnych hitów na parkietach po prestiżowe cykle występów w Las Vegas i sukcesy na całym świecie, Tiësto zdefiniował sukces na współczesnej scenie muzyki tanecznej.
Jak przystało na Tiësto, nie ustaje on w eksploracji gatunków, nieustannie rozwijając swoje umiejętności. Z ponad 36 milionami sprzedanych albumów, 10 miliardami streamów i ponad 30 milionami fanów w serwisach społecznościowych, wciąż rewolucjonizuje krajobraz muzyki tanecznej.
Wydany we wrześniu 2020 roku singiel „The Business” zdominował radiowe playlisty i notowania przebojów, gromadząc ponad 1,4 miliarda streamów i zdobywając nominację do Grammy. Singiel, który trafił na kluczowe playlisty Spotify i Apple, w 15 krajach pokrył się platyną.
Tiësto zapisał się też w historii dzięki singlowi „Don’t Be Shy” z Karol G. Była to pierwsza anglojęzyczna piosenką w dorobku kolumbijskiej wokalistki i pierwsza współpracą z latynoskim artystą dla Tiësto. Obecnie numer ma 648 milionów streamów, ponad milion odtworzeń na TikToku i ponad 210 milionów wyświetleń oficjalnego teledysku. Trzeci singiel z nadchodzącego albumu Tiësto, „The Motto” z Avą Max zgromadził 613 milionów odtworzeń.