fot. mat. pras.
„Silna marka osobista otwiera biznesowe drzwi, ułatwia kontakty, buduje zaufanie” – pisze Piotr Zieliński we wprowadzeniu do rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych 2023 w Polsce. „Forbes Women” PSMM Monitoring & przygotowały zestawienie już po raz czwarty. Żadnym zaskoczeniem nie będzie fakt, iż otwiera je Iga Świątek, której medialna wartość zbliża się już do miliarda złotych. Tenisistka triumfowała już w dwóch poprzednich wydaniach listy – w 2021 i 2022 r.
W czołowej dziesiątce znalazły się aż cztery wokalistki. Na piątej pozycji uplasowała się Margaret. – Tak miło być w tym zestawieniu ponownie, szczególnie w szczególnym dla mnie roku 10-lecia mojej kariery muzycznej. Ostatnie miesiące przyniosły mi wielką satysfakcję – spełniło się jedno z moich muzycznych marzeń – skomentowała wokalistka. Zajmująca siódme miejsce sanah przyznała, że obecność w zestawieniu jest dla niej „motywacją do dalszej pracy i komponowania, w które wkłada tyle serca, ile tylko umie”. W TOP10 uplasowały się ponadto Maryla Rodowicz i Edyta Górniak.
Oto dziesięć najcenniejszych kobiecych marek osobistych 2023 wg Forbesa:
1. Iga Świątek – 988 mln zł
2. Anna Lewandowska – 278 mln zł
3. Magda Linette – 271 mln zł
4. Katarzyna Cichopek – 239 mln zł
5. Margaret – 229 mln zł
6. Magda Gessler – 221 mln zł
7. sanah – 215 mln zł
8. Małgorzata Rozenek-Majdan – 199 mln zł
9. Maryla Rodowicz – 166 mln zł
10. Edyta Górniak – 155 mln zł
Na dalszych miejscach obejmującego 100 kobiet rankingu znalazło się więcej artystek, m.in. Doda (12. pozycja), Cleo (13.), Justyna Steczkowska (17.), Sara James (21.), Beata Kozidak (27.), Roxie (28.) czy Agnieszka Chylińska (29.).