W ciągu zaledwie kilku lat polska scena jazzowa wzbogacona została o nowe zjawisko: permanentną obecność na estradach oraz w naszych płytotekach najważniejszych i najpopularniejszych gwiazd jazzu. Kilkadziesiąt imprez festiwalowych, prestiżowe koncerty jazzowe, a nade wszystko oczekiwanie na kolejną płytę ulubionego artysty sprawia, że staliśmy się atrakcyjnym miejscem dla wielkiego jazzu.
„Uczestniczę w tym zjawisku od wielu, wielu lat – mówi Dionizy Piątkowski, producent albumu – i dumny jestem, że najznamienitszy, światowy jazz podawany jest polskiej publiczności niemal każdego dnia. Stąd także pomysł All That ERA JAZZU – zestaw wspaniałych kompozycji, dobieranych według prostego kryterium: nowych nagrań, które pojawią się na naszym jazzowym rynku oraz – co najważniejsze – prezentacja twórców tych nagrań, których gościmy także na naszych estradach. Spotykamy więc tutaj naszych znajomych z klubowych i festiwalowych sal, którzy przedstawiają się swoimi najnowszymi nagraniami i pomysłami”.
Z jednej więc strony na płycie znajdzie się uwielbiany w Polsce egzotyczny Richard Bona oraz eksplodujący kolorystyką wokalnej ekwilibrystyki Bobby McFerrin; z drugiej strony gwiazdy koncertów Ery Jazzu (legendarny Jim Hall, charyzmatyczna, folkloryzującą Mari Boine, niedościgniona Dee Dee Bridgewater) i elektryzujące wspomnienia koncertów Melody Gardot i Davida Sanborna. Ale także plejada jazzowych osobowości z Norwegii (pianiści Buggy Wesseltoft i Tord Gustavsen, trębacz Nils Petter Molvaer, wokalistka Rebekka Bakken) oraz weterani jazzu: amerykański pianista Steve Kuhn i brytyjski saksofonista John Surman).
„Dioni Piątkowski – rekomenduje Tomasz Stańko – jest rasowym jazzmanem rozkochanym w tej muzyce, a jako etno-muzykolog zafascynowany także tą kulturą. Entuzjasta pięknych brzmień i profesjonalny promotor jazzu. Zna w jazzie wszystkich i wszyscy go znają i szanują. Równie swobodny pracując z Hancokiem, Shorterem czy Dianą Krall. Wymagający, gdy lansuje debiutantów. By realizować swoje pomysły prowadzi prestiżowy cykl Era Jazzu i aby wszystko usystematyzować napisał najbogatszą, pierwszą w Polsce Encyklopedię Jazzu„.