fot. P. Tarasewicz
Polski rap z każdym rokiem rośnie w siłę, zostawiając w tyle inne gatunki muzyki. Jednym z wyznaczników jego popularności jest pozycja kanałów rapowych na YouTube. Z badań Sotrendera podsumowujących ubiegły rok wynika, że w pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych kanałów w naszym kraju, aż sześć należy do wytwórni hip-hopowych. Największy sukces w tej dziedzinie osiągnęło QueQuality, którego materiały wyśeietlono w 2018 roku ponad 517 mln razy. Lepszymi wynikami mogą się pochwalić jedynie tvnpl i TV Series, mające odpowiednio 1,25 mld i 592 mln.
Na czwartej pozycji zestawienia znalazł się kanał SBM Labelu (458 mln), w TOP10 uplasowali się ponadto BOR Crew, New Bad Label, Step Record i Asfalt Records. Kanały rapowe znajdują się też w gronie tych, które mogą pochwalić się największym przyrostem subsykrybentów. Tutaj również w czołówce znajdziemy QueQuality, któremu 694 tys. nowych fanów w 2018 pozwoliło uplasować się na siódmej pozycji. Oczko wyżej znalazł się Taco Hemingway, któremu przybyło aż 793 tysiące.
Mimo iż QueQuality jest najczęściej oglądamym kanałem rapowym, nie ma największej liczby subskrybentów. Tutaj palmę pierwszeństwa dzierży Step Records, które ma już 2,9 mln „subów” i w najbliższych dniach prawdopodobnie przekroczy magiczną barierę 3 mln.