Tymek zaśpiewał na lotnisku i zagrał DJ SET w Mediolanie. Byliśmy na Milan Design Week 2025

W Mediolanie odbyło się jedno z największych wydarzeń, poświęconych sztuce użytkowej


2025.04.22

opublikował:

Tymek zaśpiewał na lotnisku i zagrał DJ SET w Mediolanie. Byliśmy na Milan Design Week 2025

W dniach 7-13 kwietnia w Mediolanie odbyło się jedno z największych wydarzeń, poświęconych sztuce użytkowej – Milan Design Week. Na włoskich ulicach nie brakowało stref z polskimi akcentami. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – mówi nam Tymek, który wziął udział w MDW 2025 w dość zaskakującej roli.

Tegoroczna odsłona wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected World” skupiona była w koło fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.

Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i inspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin sztuki.

Zaskakujące wcielenia Tymka

Jedną z nich jest Ploom – marka, która w ramach swojego twórczego kolektywu pod nazwą „Unique.IRL by Ploom” zaprosiła do Mediolanu Miłosza Kulesze z DRESSCODE, Bartosza Pniewskiego (HighBart), stylistkę Małgorzatę Mordarską oraz Tymka, który nie często bierze udział w podobnych projektach.

Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem podróży do miasta, które miało stać się na kilka dni światową stolicą designu. Przed odlotem artysta ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaśpiewał kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście już zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Udział Tymka w wydarzeniu był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu artystów z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom. Jego premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.

 

Tymek był również tym artystą, który uświetnił wieczór w Mediolanie. W pawilonie Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CGM.PL (@cgm.pl)

 

Milan Design Week 2025: HighBart i Miłosz Kulesza w poszukiwaniu inspiracji

Przed oficjalnym otwarciem pawilonu dla publiczności mieliśmy niepowtarzalną okazję wziąć udział w aktywnościach niespodziankach, będących częścią twórczej inicjatywy marki pod nazwą „Unique.IRL by Ploom”.

To właśnie w jej ramach na włoskich ulicach pojawili się również; gospodarz zeszłorocznej edycji projektu, poświęconego młodej polskiej modzie i designowi Miłosz Kulesza oraz Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.

Tegoroczny Milan Design Week stanowił dla Miłosza platformę inspiracji na bazie której powstaną customizowane elementy garderoby. Ich ofi cjalny reveal odbędzie się już za kilka dni na profi lach Miłosza.

Z kolei HighBart podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.

Polecane