foto: P. Tarasewicz
The Weeknd dołącza do m.in. Questlove’a czy piłkarza Manchesteru United Romelu Lukaku ostro krytykując markę H&M i zarzucając jej rasizm. Kanadyjski wokalista poinformował na Twitterze, że zrywa współpracę z producentem odzieży. Powodem decyzji artysty jest zdjęcie opublikowane na stronie sieci prezentujące czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”. – Obudziłem się dziś rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Jestem głęboko urażony i nie będę już współpracował z H&M – napisał The Weeknd. W przeszłości Kanadyjczyk zaprojektował dla H&M kilka kolekcji odzieży.
Producent usunął niefortunne zdjęcie przepraszając wszystkie osoby, które poczuły się nim urażone. Trudno jednak oczekiwać, by przeprosiny wpłynęły na decyzję kanadyjskiego artysty. Poniżej publikujemy jego tweet z feralną grafiką. Ciekawi nas Wasze zdanie – czy Abel zareagował właściwie, czy może wyolbrzymił problem?
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8 stycznia 2018